Zaterdag 31 juli 2021 – Senija

31 juli 2021 - Senija, Spanje

Ook vanmorgen al voor 8:00 uit mijn bed.  Ik hoor Daniëlle naar haar werk gaan. Ik zet koffie en neem mijn koffie en laptop mee naar een mooie plek naast het zwembad. Daar begin ik aan mijn verslag van de vorige dag. Martin komt even bij me zitten. Dan verhuizen we naar een plekje aan de andere kant van het huis waar schaduw is. Ik maak mijn verslag af en Martin bereid wat tomaten en pepers voor uit eigen tuin om te drogen in de zon.
Wat later vertrekken we om wat van de omgeving te zien. We gaan met ‘Jantje’, het snoezige campertje van Martin en Daniëlle. Daniëlle heeft er handige kastjes ingemaakt die ook tot een bed om te bouwen zijn. Geweldig!
We gaan eerst op zoek naar een oud wateropslag systeem. Oorspronkelijk aangelegd door de Romeinen en later verbeterd en uitgebreid door de Moren. Aangelegd om de wijnvelden via een ingenieus systeem van waterkanaaltjes te irrigeren. Onderweg zien we ook nog de resten van een eeuwenoude watermolen. Jammer dat deze aan zijn lot overgelaten wordt.
Dan gaan we wat drinken in Xaló waar we ook nog een grote antiekmarkt bezoeken. Na het bezoek aan de markt zitten Martin en ik een hele poos te praten op het terras van een café/restaurant. Ik ga op zoek naar een kaart van de omgeving en vind er een bij het tankstation. Die is nog gratis ook.
We rijden terug naar huis. En zoeken een plek in de schaduw op. Daniëlle is al vroeg thuis van haar werk. Ze proberen een plek in een restaurant te reserveren voor vanavond maar dat lukt niet. Het blijkt de eerste avond van de Spaanse vakantie te zijn en alles is volgeboekt.
Nadat Martin en ik nog even naar de Lidl zijn geweest gaan we barbecueën. Wel heel gezellig zo met ons drieën.
Na het eten lopen we nog even het dorpje in. Ook hier zitten de terrassen bomvol.
Ik kijk terug op een hele fijn dag. Het is fijn om hier te zijn!

1. Guus:
    1 augustus 2021
    Hoi lieve Harry
    Wat fijn dat je in Spanje bent bij je zoon en schoondochter! Heerlijk genieten hiervan!
    Het is je zo gegund! Nog heel veel plezier!
    Liefs Guus
  2. Mary en Harry:
    2 augustus 2021
    Lieve Guus.
    Leuk om je reactie te lezen!
    Ja, ik geniet er volop van. Fijn om bij mijn zoon en schoondochter te zijn. Dat doet me heel goed.
    Liefs,
    Harry