Zondag 15 augustus 2021 – Saintes-Maries-de-la-Mer.

15 augustus 2021 - Saintes-maries-de-la-mer, Frankrijk

Rond acht uur verlaat ik de camper al. Ik loop naar de kassa en koop nog 2 kaartjes om nog 2 dagen langer te kunnen blijven. Dan doe ik mijn heuptas om en loop barrevoets naar het strand. Het stukje op de camperplek is split. Ik denk weer terug aan Cambodja waar de jeugd van het dorp hier probleemloos met blote voeten op kon voetballen. Want hun slippertjes moesten gebruikt worden als doelpalen.
Het is een beetje bewolkt en de temperatuur is heel aangenaam. Ik slenter een stuk langs de vloedlijn en blijf daarna een hele poos zitten aan de zijkant van een pier. Misschien wel een uur. Ik geniet van de zon en wind op mijn lichaam, van het geluid van de zee en de ruimte om mij heen. Wanneer je zoals ik alle tijd heb is dat gewoon een soort van meditatie. Observeren wat er (niet) is, niet aan tijd, geld of verplichtingen denken. Verbeeld ik me het en waait daar een mondkapje voorbij?
Op dit vroege tijdstip zijn er alleen wat vissers en hondenbezitters op het strand. Deze laatsten mogen hier overdag niet komen en profiteren net als ik van het nog bijna lege strand.
Wanneer de zon me te heet wordt loop ik terug naar de camper. Is was mijn voeten bij één van de zes kranen terwijl mijn buurvrouw de afwas doet op de kraan tegenover mij. Het leven hoeft niet altijd moeilijk te zijn.
Ik zet koffie en maak mijn reisverslag. Ik lees mijn post en kijk even op nu.nl
De dag breng ik grotendeels door onder de luifel van de camper. Heerlijk lezen, luieren met af en toe een hapje en een drankje. Wanneer de meeste mensen weer huiswaarts trekken maak ik nog een wandeling over het strand. Wat is het fijn om zo op blote voeten langs en door de zee te lopen. Met het gevoel dat het nooit meer koud zal worden.
Bij de camper neem ik een uitgebreide douchebeurt. Mijn zonnedouche heeft de hele dag in de zon gelegen. Ik hang hem aan de camper en laat het hete water over mijn lichaam stromen.
Het leven op deze camperplek speelt zicht voornamelijk buiten af. Doch wanneer ik ’s-avonds buiten zit begint het zowaar even te regenen! Na 2 minuten is dat echter alweer voorbij. Het is zelfs niet genoeg om het af te laten koelen. Het blijft echter bewolkt en dat belet me om van de sterrenhemel te genieten. Dus vanavond maar op tijd naar bed.