Zondag 22 augustus 2021– Comps.

22 augustus 2021 - Comps, Frankrijk

Ook deze zondagmorgen ben ik weer tegen acht uur wakker. Het is binnen en buiten 24 graden en er is ochtendbewolking. De vriendelijke meneer van de gemeente komt het parkeerticket brengen. Ik zet koffie en maak het reisverslag.
Terwijl ik buiten van mijn 2e kopje koffie geniet komt Duitse buurvrouw Regina langs met haar hondje Hoss om te gaan zwemmen. Ik mag weer op Hoss passen. Hoss komt van Bonanza. Zij is net als mij op ‘De Ponderosa’ geweest. Na het zwemmen komt ze Hoss weer ophalen en zitten we nog even te praten. Zij wil vandaag de Pont du Gard bekijken.
Ik zet de boiler aan en neem een uitgebreide douche en maak de barbecue schoon. Ook doe ik de afwas. Ik verzamel de afwas voor een paar dagen en doe het dan in 1 keer om water en gas te besparen.
Al spoedig loopt de temperatuur op. Het is heerlijk om vanaf mijn hangmat in de schaduw het leven op het water te volgen. Vissers die voorbijlopen en varen. Mensen met Supboards en gezinnen met bootjes. Hier is de hele dag wel iets te beleven.
Ik luister wat naar amateurstations op mijn Malahit ontvanger en hoor zelfs Nederlandse en Duitse stations. Een leuk tijdverdrijf.
De avond breng ik weer door met Regina. We zitten weer een paar uur gezellig te praten. Zij heeft maar drie weken vakantie en wil morgen weer verder. Ergens waar het wat koeler is voor Hoss. Ze zit te denken aan Bordeaux.
Rond middernacht zoeken we onze campers weer op. Het was een rustige en heerlijke dag.