Zondag 25 juli 2021 – Fons-sur-Lussan.

25 juli 2021 - Fons-sur-Lussan, Frankrijk

Al voor achten hoor ik mijn Belgische buren rommelen in hun camper. Een mooi moment om op te staan, koffie te zetten en mijn verslag te typen. Op deze zondagmorgen worden er wat meer honden uitgelaten dan door de week. En iedereen groet vriendelijk.
Ik luister naar wat Nederlandse en Duitse amateurstations. En pak het volgende tijdschrift onder de matras weg. Ik ga er een lekkere lui zondag van maken!
Hoewel, tegen 11:00 uur bedenk ik me dat ik ook wel eens kon gaan wassen. Het voorbeeld van mijn Belgische buurvrouw volgen. Ik heb nog een emmer water over van het watertappen gisteren en dat is ondertussen lekker warm geworden. Mijn kleren en wat wasmiddel erbij en regelmatig even kneden. Zo laat ik het een uurtje of 4 in de zon staan trekken. Dan wring ik alles uit en doe alles in een emmer en loop naar de fontein naast het dorp. Daar spoel en wring ik alles tot er alleen nog schoon water uitkomt. Mijn kleren spoelen met bronwater, is dat niet luxe? Een lijntje onder de luifel en binnen een paar uurtjes is alles kurkdroog en kan het de kast weer in.
Na al deze inspanningen heb ik best trek gekregen. Ik maak gehaktstaven met plakken ham. Een lekker sausje erbij, zilveruitjes en salade en ik heb een lekker maaltje.
Morgen wil ik naar een volgende camperplek. Ik wil graag wat fietsen en weet dat het leuk fietsen is langs het ‘Canal du Midi’. Later lees ik in het nieuws dat er in dat gebied bosbranden woeden. Dus eerst morgen maar kijken waar ze precies zijn. Door de rook fietsen is immers niet leuk?