Zondag 29 augustus 2021 – Van Banne naar Mèjannes-le-Clap.

29 augustus 2021 - Méjannes-le-Clap, Frankrijk

Klokslag 8:00 uur ga ik uit bed. Koffiezetten en het reisverslag maken. Terwijl ik mijn reisverslag maak zie ik de Duitse jongeman naar zijn solar-powerpack zoeken die hij gisteren vergeten is. Geen goede zoeker want hij ziet het briefje niet wat ik er heb neergelegd. Snel schiet ik mijn broek aan en breng het stel het ding. Ze zijn blij dat ze het terug hebben en lijken ook de ruzie bijgelegd te hebben. Ze hebben een plekje in de hoek ingenomen, want de plek die ze hadden is inmiddels bezet.
Nadat ik het verslag klaar heb en opgestuurd heb pak ik alles in en zet alles vast. Ik loop nog even naar de afvalcontainers om de hoek om mijn afval keurig gescheiden in te leveren. Ik heb zo’n waterdicht kano-tonnetje bij me. Die doe ik halfvol warm water en doe er wasmiddel en mijn vuile wasgoed bij. Goed dichtdraaien en dan achter in de bus. Door de beweging van het rijden een uitstekende wasmachine.
Dan verlaat ik de camperplek. Gelukkig heb ik inmiddels ook een andere route gevonden zodat ik niet meer door de hele smalle straatjes hoef. Maar ook deze weg heeft hele smalle gedeeltes!
Door een prachtig landschap rij ik over de D901 en de D104 naar de Lidl in St-Ambroix. Een stadje met een hele grote markt waar ik al regelmatig ben geweest. Het is bijna een week geleden dat ik in een supermarkt was en mijn voorraad is bijna op.
Na mijn inkopen ga ik tanken bij de Intermarché. 1,421 Euro/liter. De vorige keer was in Spanje voor 1,21 Euro/liter! Dan rij ik naar Mèjannes-le-Clap en passeer 2 maal de Cèze. Een zielig stroompje nu. Deze weg kan ik dromen. Meestal wanneer ik in Mèjannes-le-Clap was deed ik de boodschappen in St-Ambroix of Barjac en kwam ik hierlangs.
Op de camperplek van Mèjannes-le-Clap zijn maar 4 van de 8 plekken bezet. De mooiste tegen de bomen aan zijn helaas nog bezet. Ik kies de plek bij ingang. Even later komt een Franse camper naast me staan en parkeert zijn camper zo dat onze ingangen tegenover elkaar staan. Dat doe je toch niet? Tenzij je bij elkaar hoort natuurlijk. Even later zie ik andere Franse camperaars aanstalten maken om te vertrekken. Ik vraag ze of ze weggaan of alleen maar gaan lozen. Ze gaan weg en ik neem hun plek. Heerlijk in de hoek met een picknicktafel onder de bomen. En geen plek ernaast waar iemand kan gaan staan om bij mij op tafel te kijken.
Ik maak de toiletcassette leeg en schoon. En zet mijn wasmachine in de zon. Dan zet ik mijn stoel in de schaduw en eet een superfood salade van de Lidl met een biertje erbij.
Rond vier uur loop ik naar de tourist-info om een ticket voor de camperplek te kopen. 13,95 Euro voor 3 overnachtingen. Ik vraag de dame waar de kleine torentjes of hoge stoelen langs de wegen hiervoor dienen. Ze blijken voor de jacht te zijn. Ik neem een folder van Lussan mee, ga terug naar de camper en plaats mijn ticket achter de houder op de zijruit. Dan spoel ik mijn wasgoed enige malen uit en hang het aan de waslijn. Een uur of wat later is alles al droog.
Aan het begin van de avond verhuis ik met mijn stoel en krukje naar een plek achter de picknicktafel. Hier geniet ik van de avondzon die ik hier achter Mèjannes-le-Clap zie zakken. Heerlijk dit buitenleven.