Zondag 8 augustus 2021 – Senija.

8 augustus 2021 - Senija, Spanje

Iets na achten word ik wakker door de regen die op de camper tikt. Snel doe ik de dakluiken dicht. Na een paar minuten houdt de regen alweer op en val ik weer in slaap. Voor mijn gevoel is het lekker fris.
Tegen half tien word ik weer wakker, zet koffie en ga naar buiten. En snel weer naar binnen om een t-shirt aan te trekken. De thermometer geeft 27 graden aan. Ik maak mijn reisverslag. Voor het eerst niet in de schaduw omdat het bewolkt is.
Even later komt Martin naar buiten om de honden uit te laten. We zitten wat te praten. Martin gaat de tuin snoeien en ik zit wat te lezen. Af en toe vallen een paar druppels regen. Met veel Sahara zand erin. Op alles wat nat geweest is zit een rood laagje. De temperatuur schommelt vandaag rond de 29 graden. Regelmatig komt de zon tussen de wolken door en dan is het ineens weer heet.
Rond 14:00 uur gaat Martin naar zijn werk toe. Een paar uur later komt Daniëlle thuis. Ik loop Senija in om wat foto’s te maken van de muurschilderingen in het dorp en om de 2 caches te vinden die in en bij Senija verstopt zijn. Die in het dorp kan ik niet vinden, de andere buiten het dorp heb ik snel gevonden.
Ik vraag Daniëlle om mee te gaan eten in het dorp. Voor mij al de derde keer dat ik bij bar/restaurant ‘Nou’ kom. Voor haar is het de eerste keer. We bestellen weer tapas en genieten van het lekkere eten.
Wanneer we later op de avond terug naar huis lopen zit het terras van het plaatselijk café nog gezellig vol. Uit de tuinen en huizen komt geroezemoes. Overdag hoor en zie je niets maar pas in de avond komt het dorp tot leven. Ik geniet met volle teugen van dit leven.