Maandag 24 januari 2022 – Van Nijverdal naar Zwolle via Aadorp.

24 januari 2022 - Zwolle, Nederland

We worden rond 9:00 uur wakker. Ik ga uit bed, zet koffie en tik het reisverslag van de vorige dag in. Mary blijft nog een half uurtje nagenieten in bed. Als ze wakker wordt zie ik haar als een prachtige zeemeermin op het bed zitten. Wat een mooi gezicht!
We beginnen de dag op een gezonde manier. Ons ontbijt is volle Franse kwark met biologische muesli en een paar koppen koffie. Dan ruimen we alles op, pakken alles in en zetten alles vast. Klaar voor vertrek. Eerst rijden we naar de Aldi om onze spaarkaarten in te ruilen voor twee glazen. Het is de laatste week van deze actie.
Vervolgens rijden we terug naar Aadorp. We ledigen en reinigen de toiletcassette, doen de afwas en gaan even douchen. Rond 14:00 uur rijden we naar Zwolle en zetten de camper op de camperplek aan de Turfmarkt. Na onszelf getrakteerd te hebben op een welkomsdrankje lopen we de stad in. Ik koop een fleecevest bij Bever. We bezoeken de boekhandel in de Broederkerk. Geweldig dat deze kerk op deze manier hergebruikt kan worden. En slenteren door de winkelstraten. We gaan de winkel in met de naam “SoLow”. Wat een leuke dingetjes hebben ze hier! We blijven er rondstruinen tot de winkel om 17:00 uur sluit. Bij “Toko Bali” kopen we een tweepersoonsportie Rames. We mogen zelf de gerechten uitkiezen waar de bak mee gevuld wordt. Terug in de camper genieten we van deze heerlijke maaltijd.
Na het eten wil Mary graag weten hoe alles in de camper werkt. Ze maakt aantekeningen en probeert het allemaal. Ik ben onder de indruk. Een vriendin die lijstjes maakt kan het niet meer stukmaken voor mij!
We drinken een paar flesjes bruin kloosterbier, praten nog veel meer en gaan dan slapen. Wat kan er in een paar weken veel veranderen in je leven! We zijn er dankbaar voor.