Zondag 21 maart 2021 – Van Escharen naar Grave.

21 maart 2021 - Grave, Nederland

8:00 wakker, rond 8:30 uit bed. Koffiezetten, smoothie en dan op mijn gemak het verslag van de vorige dag schrijven. Ondertussen wat naar omroep Brabant luisteren. Zo begint de dag op een ontspannen manier voor mij. Buiten is het 5 graden en binnen al 22 graden.
Vandaag zijn de 72 uur over die ik hier op de gratis camperplek mag staan, dus tijd om verder te gaan. Ik wil eerst naar de camperplek in Velp omdat ik naar mijn toiletcassette kan legen en reinigen. Nadat ik alles ingepakt en vastgezet heb rij ik naar Velp. Een kleine 10 minuten ben ik op de gewenste plek en kan ik de cassette legen. Beide camperplekken zijn bezet maar ik was toch niet van plan om hier te blijven.
Vervolgens rij ik naar de Lidl in Grave om wat boodschappen te doen. Bij de kassa krijg ik, zoals me vaak overkomt, ook de spaarzegels van de vorige klant. Ik heb al bijna 3 spaarkaarten vol om voor Junglemini’s te sparen. Dan rij ik naar de camperplek bij ‘Het Arsenaal’ in Grave. Maar één plek beschikbaar hier die de afgelopen dagen bezet was. Ik heb geluk vandaag. De plek is vrij! Dus blijf ik Grave.
Wanneer ik mij hier geïnstalleerd heb klopt er een man op de camper. Hij is ook camperaar en is benieuwd waar ik de stoelhoezen van de voorstoelen heb gekocht. Hij heeft ook een Pössl. We staan een kwartiertje te praten. Gezellig.
Omdat het bewolkt is voelt het een stuk frisser dan gisteren. Maar wel prima wandelweer. Vanuit de camperplek loop ik westwaarts door het vlakke land achter de dijk van Grave naar Oud Velp. In de verte zie ik kasteelklooster Bronckhorst, het Vincentuskerkje en het Emausklooster Avant Spirit. Leuk voor een plaatje.
Via de Maasdijk loop ik terug naar Grave. Bij het Sassegemaal is ook een camperplek met 2 plekken. Hier is nog één plek beschikbaar.
De brug van Grave is in groot onderhoud omdat een schip tegen de stuw gevaren is.
Via het centrum van Grave wandel ik terug naar de camper. Ik heb ruim 5 Km gelopen.
Ik ga lekker zitten lezen en genieten van een hapje en een drankje. Heerlijk zo dit camperleven. Telkens andere plekjes bezoeken en ontdekken. Dat is genieten voor mij.