Woensdag 26 oktober 2022 – Van Ibbenbüren naar Tecklenburg.

26 oktober 2022 - Tecklenburg, Duitsland

Rond negen uur worden we wakker van een klein trekkertje die langs de camper rijdt. Ze zijn bezig om blad te ruimen in het naastgelegen sprookjesbos. Ja, in een sprookjesbos mogen natuurlijk geen bladeren liggen. Een poosje later gaan we uit bed en drinken koffie. Mary maakt een smoothie en ik maak het reisverslag.
Nadat we opgeruimd hebben rijden we naar de Aldi in Ibbenbüren om wat boodschappen te doen. Vervolgens rijden we door naar de camperplek in Tecklenburg. We eten brood met zoute haring. Daarmee hebben we weer voldoende energie voor een wandeling vandaag. Eerst bezoeken we de ‘Hexenküche’. Een schoolklas loopt daar uitgelaten rond. Een leuk gezicht. We lopen naar het hoogste punt van Tecklenburg. Tussen de restanten van de burcht is een open lucht theater. Daarna lopen we door het historische centrum van dit stadje. Het is prachtig weer. Ondanks dat het een gewone doordeweekse dag is zijn er nog veel toeristen en zitten de terrassen vol. Ja, we hebben we geluk met het weer deze week.
Via smalle straatjes en trapjes lopen we het dal in. Bij een meer zitten we een poos op een bankje in de zon om wat te eten en te drinken. Wat een heerlijke dag!
We lopen door een bebost dal naar het station van Tecklenburg. Dan gaat het pad weer omhoog. We komen bij het graf van Roland. Vanaf hier gaat het echt stijl omhoog. En na een kwartiertje klimmen zijn we boven op top van de bergrug waar we de Hermannsweg weer bereiken. We volgen deze route terug naar onze camperplek bij de ‘Bismarmarck Turm’. We hebben ruim 8 Km gelopen en stevig geklommen. We trakteren onszelf op een glas sekt. Nee, het is niet altijd bruin bier.
We eten vandaag shoarmavlees met tomaten en komkommersalade. Heerlijk!
Na een paar drankjes lukt het ons vandaag zelfs om op tijd naar bed te gaan. Van het wandelen zijn we lekker moe geworden.