Vrijdag 31 december 2021 (Oudejaarsdag) – Van Aadorp naar Bredevoort.

31 december 2021 - Bredevoort, Nederland

Het is de laatste dag van 2021. Gisteren heb ik met mijn vriendin van sauna, gezellig eten en wederzijds masseren genoten. Vandaag wil ik weer aan een campertripje beginnen. Ik wil de camper op oudejaarsavond liever op een plek hebben staan waar geen vuurwerk wordt afgeschoten. Ik heb liever geen vuurpijlen tegen de kunststof ramen en luiken van de camper.
Voor ik de camper in ga pakken rij ik naar de Lidl in Vriezenveen om een nieuw dekbed te kopen die vanaf vandaag in de aanbieding zijn. Er is er nog 1 in de gewenste maat. Die is dus voor mij!
Het nieuwe dekbed gaat in de camper. Die uit de camper gaat op mijn waterbed. En die van mijn waterbed gaat bij in de hoes van het logeerbed. Die was veel te dun. Zo is alles weer zoals ik het wil hebben en kan ik de camper inpakken. Rond 2 uur rij ik naar de Achterhoek en ga naar de camperplek in Bredevoort. Zie hier de route.
Ik ben de enige die hier nu staat. Maar aan de verse bandensporen kan ik zien dat er vandaag 2 andere campers hebben gestaan. Nadat ik even iets gedronken heb loop ik het naar het centrum van het historische stadje Bredevoort. Sinds 1993 het boekenstadje Bredevoort. Het is een leuk stadje om wat rond te wandelen. Door de verplichte winkelsluitingen kan ik helaas de winkels niet in. Bij de meeste staan gelukkig wel boekenkasten buiten waar ik in kan snuffelen. Daar staan echter niet de leukste boeken in.
Bij de plaatselijke snackbar bestel ik een patatje pindasaus. De jonge dame die er werkt komt gezellig bij me staan praten. Wat leuk hoe zij met klanten om kan gaan. Ik voel me op bezoek in plaats van een klant!
Met de lekkere hap goed ingepakt loop ik terug naar de camper. Ik laat het me lekker smaken. En drink er een ‘Stoer’ biertje bij. Ik heb gisteren van Mirjan’s vader een bierpakket gekregen. Die krijgt hij ieder jaar maar omdat hij alleen van pils houdt krijg ik die al een paar jaar van hem. Dat kan ik wel waarderen!
Na deze maaltijd zet ik de buitenantenne op het dak en sluit mijn radio eropaan. Ik pak wat tijdschriften, mijn laptop en ga zitten lezen en surfen. Voor ik het weet is het middernacht. Boven Bredevoort zijn wat vuurpijlen te zien en achter de Slingeplas hoor ik de carbidtonnen dreunen. Na een half uurtje is dat over. Ik stuur wat nieuwjaarswensen via Whatsapp en krijg er zelf ook heel veel. Leuk!
Ik wens jullie allemaal een voorspoedig en vooral een gezond 2022. En laat je niet gek maken en blijf vooral zelf nadenken!

1. Jur:
    2 januari 2022
    Dankjewel Harry.
    Zelf nadenken doe ik, en dan denk ik wat triest zo alleen in een camper op oudejaarsavond in een gehucht in de Achterhoek.
    Liefs Jur
  2. Harry Wieldraaijer:
    2 januari 2022
    Hallo Jur.
    Bedankt voor je reactie. Dit is mijn eigen keuze hoor. Ik had wel een uitnodiging om oudejaarsavond op visite te komen. Maar een dag de natuur in vind ik fijner.
    Liefs,
    Harry