Dinsdag 13 april 2021 – Bezoek aan Ravenstein.

13 april 2021 - Velp, Nederland

Net voor 8:00 uur word ik wakker. Door het dakluik zie ik een strakblauwe lucht. Dat is fijn ontwaken zo. Op de thermometer zie ik dat het zowel binnen als buiten iets meer dan 5 graden is. Dus maar snel de kachel aan.
Tijd voor koffie en mijn eerste verslag van deze trip. En natuurlijk even naar mijn mails kijken en het laatste nieuws bekijken.
Na mijn ontbijt kleed ik me warm aan voor een fietstocht. Eerst maak ik een rondje over het landgoed naast de camperplek. Daar blijkt geen achteruitgang te zijn en moet ik terug naar het begin. Dan ga ik naar Oud Velp. Tijdens mijn vorige reis in maart heb ik de kloosters en het kerkje vanuit de verte gezien en nu ga ik ernaartoe.
Ik fiets over de dijk van een oude Maasdam. Dit fietspad brengt me via Keent en Neerloon naar Ravenstein. Hier parkeer ik mijn fiets en maak een wandeling, met de camera, door dit prachtige stadje. Zoals altijd ben ik onder de indruk van de charme van zo’n oud stadje.
Hierna gaat het verder. Ik volg de nummers van de fietsknooppunten en kom door Herpen, Heuvels en Schaijk. En ik steek de Nabbegatse berg over! Gaaf om alleen maar op plekken te komen waar ik nog niet eerder was.
In het dorp Zeeland bezoek ik Aldi. Hier koop ik, samen met wat andere boodschappen, een huzarensalade en een flesje Multi fruit drank. Die nuttig ik op een bankje in de zon naast de Aldi. Zolang er geen terrassen open zijn gaat het op deze wijze ook.
Vanuit Zeeland fiets ik naar Duifhuis en kom terecht in Reek. Dan is het nog een paar Km en ben ik terug bij mijn camper. De teller geeft aan dat ik ruim 48 Km heb gefietst vandaag.
Voldaan trakteer ik mezelf op een glas kloosterbier. De zon heeft de temperatuur in de camper op 25 graden gebracht. Ik kijk op de kaart waar ik overal geweest ben om nog even na te genieten.