Zondag 31 december 2023 - Oudejaarsdag in Ahaus.

31 december 2023 - Ahaus, Duitsland

Het is al negen uur geweest wanneer we uit bed komen. Ik gooi nog een paar Euro in de stroompaal om nog wat KWh’s te kunnen gebruiken. De kracht van de zon is te weinig om de accu’s vol te houden. Geen probleem want de plek is verder gratis.
We drinken koffie, eten onze fruitsalade en doen onze Spaanse lessen. En natuurlijk maak ik een reisverslag. Af en toe is er een flinke bui maar soms breekt ook even de zon door.
We luisteren naar muziek en zitten wat te praten en te lezen. Een eindje verderop wordt in drugs gehandeld. Een keurige geklede jongeman op de fiets komt de spullen leveren. Tientallen klanten komen lopend, op de fiets en met de auto hun bestellingen ophalen.
Aan het eind van de middag gaan we een uurtje wandelen. Het is droog en negen graden. Wanneer we terug zijn snacken en drinken we iets. Later lopen we even de stad in om te zien of we iets te eten kunnen kopen maar helaas zijn alle eetgelegenheden gesloten. Dus lopen we maar terug en maken onszelf iets te eten.
In de loop van de avond wordt er wel wat vuurwerk afgestoken maar vergeleken met Nederland is het hier vrij rustig. We lezen, praten en luisteren naar muziek en beleven een rustig eind van 2023.