Maandag 2 mei 2022 – Thale.

2 mei 2022 - Thale, Duitsland

Het is al tien uur wanneer we wakker worden en opstaan. Ondanks dat we de vorige avond al om tien uur naar bed gingen hebben heel vast en heel lang geslapen. Onze lichamen zullen het wel nodig hebben.
We zetten koffie een gaan ontbijten. Ik maak het reisverslag en zet het samen met de foto’s op de reisblog.
Rond het middaguur pakken we onze rugzakken in en gaan wandelen. Ik heb een route bedacht rond en over de heuvels naar Todtenrode. Een café ergens in het bos. Het is heerlijk wandelen hier. We komen nauwelijks andere wandelaars tegen. Ondertussen hebben we de afgelopen dagen zoveel gewandeld dat we het afdalen meer in onze benen voelen dan het klimmen. Na een uurtje houden we een korte pauze. Een half uurtje later gaan we lunchen aan een picknicktafel. We genieten van de koek die we van Willem hebben gekregen. Willem, bedankt, hij smaakt lekker.
Wanneer we een poosje later bij Todtenrode komen blijkt dit een grote uitspanning te zijn met heel veel houtsnijwerk. We gaan aan een tafeltje zitten en genieten van een koel drankje.
De terugweg lopen we via een andere route parallel aan de heenweg. Wanneer we een paar uurtjes terugkomen bij de camper hebben we 14,5 Km gewandeld.
We drinken wat en Mary maakt Chili-con-carne. Een heerlijk gerecht wanneer je echt trek hebt na een behoorlijke inspanning.
Na het eten luisteren we muziek, maken plannen voor de volgende dag en genieten van een drankje. We gaan al weer rond tien uur naar bed en kijken terug op een heerlijke dag.