Vrijdag 7 Augustus 2020 – In en om Hopsten.

7 augustus 2020 - Hopsten, Duitsland

Ook vanmorgen schijnen de zonnestralen al door het dakluik wanneer ik wakker word. Ik zie een strakblauwe lucht. Het beloofd weer een warme dag te worden.
Tijdens mijn ontbijt vertrekken de medegasten van de camperplek. Ik besluit naar de plek aan de overkant te gaan waar ik nog meer vrijheid heb en ’s-middags schaduw van de bomen. Met dit warme weer wel lekker.
Ik neem weer alle tijd om mijn reisverslag te maken en mijn mail te lezen.
’s-Middags fiets ik via binnenwegen naar het dorp Recke. Het is een wat groter dorp dan Hopsten en ik hoop hier een goede fietskaart te kunnen kopen.
In Duitsland hebben veel gemeentehuizen een soort van VVV balie. Helaas mag ik het gemeentehuis niet in vanwege Corona maatregelen. Er zijn wel veel winkels hier maar geen boekhandels lijkt het. Wanneer ik de moed al bijna opgegeven heb vind ik toch nog een grote boekhandel. En die hebben precies die fietskaart die ik zoek.
Blij fiets ik weer terug naar Hopsten. Ik zet de tafel en stoelen lekker in de schaduw van de bomen. Een fijne plek om van deze warme middag te genieten.