Maandag 11 september 2023 - Van Bitche naar Kirn.

11 september 2023 - Kirn, Duitsland

We zijn voor negen uur uit bed. Terwijl we genieten van ons eerste kopje koffie vertrekken de eerste campers al om ons heen. Het weekend is voorbij.
Ook wij pakken alles in en zetten alles vast. Tijd om verder te gaan. Eerst rijden we naar de loosplek om ons te ontdoen van ons afvalwater en de schoonwatertank te vullen. We hebben 41 liever gebruikt in 4 dagen. We moeten hier 2 € betalen om ons drinkwater aan te vullen. De camperplek is verder gratis. Ook de toiletten.
Nadat we klaar zijn met onze huishoudelijke bezigheden vertrekken we. We rijden noordwaarts door de prachtige Vogezen. Het is heerlijk weer. We hebben deze zomer veel dagen gehad die niet zo warm waren dan vandaag! Een twintig minuten later verlaten we Frankrijk en rijden Duitsland binnen. Een kwartiertje later gaan we in Zweibrüggen de snelweg op. In Kusel verlaten we de snelweg en doen inkopen bij de plaatselijke Lidl. We vervolgen onze weg over binnenwegen naar de camperplek bij Fischbach. Ik vind het geen aantrekkelijke plek en we rijden terug naar Fischbach waar nog een camperplek is. Niet slecht maar een kaal veld zonder schaduw. Dat vinden we geen 8,5 € waard. We rijden door naar Kirn waar we een leuke gratis camperplek vinden aan de rand van het stadje. 2 van de drie plekken zijn nog beschikbaar. Het is inmiddels twee uur. We lopen even het stadje in. We zien een Fundgrube, een hele grote partijenhandel zoals Action of Pöstenburze. Altijd leuk om evengoed te snuffelen. Ik vind onder andere de lijmklemmen die ik al lang zocht. Kirn is een leuk stadje. We lopen een rondje door de gezellige winkelstraatjes en komen terug bij de camper.
We gaan zitten aan de grote picknicktafel naast de camper. De andere camper rijdt weg. We doen wat Spaanse lessen en ik maak een reisverslag. Mary gaat de camper stofzuigen en stoffen.
Op Google Maps zie ik een leuk afhaal restaurant. Daar lopen we aan het eind van de middag even naar toe. Maar de gerechten blijken ter plekke anders te zijn en ook veel duurder. Chiwapsisi met rijst kost nu 12,50 € terwijl het voor 8,50 € op de website staat. Dat voelt niet goed dus lopen we door. Een straat verderop halen we een grote kebabschotel met rijst en nemen die mee naar de camper. Met één schotel hebben wij genoeg voor twee personen.
In de avond komt er nog een tweede camper. We blijven nog een poosje aan de picknicktafel zitten voor we weer naar binnen gaan. Mary zoekt in de app een camperplek voor de volgende etappe. We praten en drinken nog wat en gaan dan weer slapen. Met alle ramen en de deur open want het is nog steeds heerlijk warm.