Donderdag 7 september 2023 - Van Rodemack naar Bitche.

7 september 2023 - Bitche, Frankrijk

We staan rond half negen op en beginnen de dag met een kop koffie. We pakken alles in en rijden naar de loosplek. We laten ons afvalwater in de put lopen en legen het toilet. Terwijl ik de watertank vul maakt Mary fruitsalades voor ons. De waterdruk is erg laag en het duurt wel een kwartier om 50 liter water te tanken. Dat is de hoeveelheid water die we in vijf dagen hebben gebruikt. Dat ondanks de vele koffie.
Nadat we van de fruitsalades hebben genoten stel ik Bitche in als eindbestemming en een Lidl vestiging in Duitsland als tussenstop en rijden we weg. Het systeem stuurt ons via Luxemburg naar Duitsland. Ik weet dat in Perl een Lidl winkel is vlak bij de uitrit en wijzigen de plannen om daar de boodschappen te gaan doen.
We leveren de blikjes in en kopen eten en drinken. Dan vervolgen we onze route naar Bitche. De route gaat bijna geheel over de Duitse autobanen. Alleen de laatste twintig kilometer rijden we weer in Frankrijk.
Rond 12:30 zijn we op de camperplek in Bitche. De vijf officiële camperplekken zijn bezet en wij parkeren aan de rand van het naastgelegen parkeerterrein. Een mooi plek met aan een kant uitzicht over het dal en aan de andere kant een hoge citadel. We draaien de luifel uit en zetten de tafel en de stoelen er onder.
We gebruiken de pizzabroodjes van de Lidl als lunch. Ik maak een reisverslag en we genieten van het uitzicht. Naast ons staan drie Franse campers bij elkaar en de bewoners maken er een gezellige boel van. Wanneer Fransen plezier hebben gaat dat altijd met luide stem. Het klinkt in ieder geval erg gezellig.
Aan het eind van de middag lopen we even naar het stadje. Bij de Action kijken we naar een brillenkoord voor Mary maar die hebben ze niet. En toch zie je bij Action altijd wel iets wat je kan gebruiken. Dus komen we niet met een leeg mandje bij de kassa.
Bitche heeft wel een leuk centrum. Terrasjes, winkeltjes en een aantal restaurantjes. Wel gezellig om hier een rondje te lopen. De camperplek ligt op een heuvel en dus klimmen we weer omhoog om terug bij de camper te komen.
We maken brood met shoarma en salade als avondeten. Wanneer het later op de avond frisser wordt gaan we naar binnen toe. Nog wat lezen, wat drinken en dan naar bed. En weer beleefden we een heerlijke dag.