Woensdag 6 september 2023 - Rodemack.

6 september 2023 - Rodemack, Frankrijk

Vanmorgen zijn we al op tijd wakker. Maar we blijven nog even van ons warme nestje genieten. We zien een stralend blauwe lucht en de zon schijnt al naar binnen. We beginnen met een kop koffie en een Spaanse les.
Dan lopen we de heuvel af naar Rodemack. We willen het kasteel van Rodemack bezoeken. We lopen langs de stadsmuren tot de plek waar een stukje muur verdwenen is. Daar lopen we naar het centrum toe. Onderweg maken we wat filmpjes.
Het kasteel blijkt echter gesloten door renovatiewerkzaamheden. Jammer.
We lopen door de smalle straatjes, over het plein naar de stadspoort. Net buiten de stadspoort is de bakker in een voormalig station. We kopen een baquette en croissants. En lopen met onze aanwinst de stad weer in. We beklimmen de stadsmuur en hebben een prachtig uitzicht over de stad en het dal tegenover de muur. De kerkklok slaat tien uur.
Via een klein poortje verlaten we de stad weer en lopen de middeleeuwse tuin in. We zien groentes en kruiden en snoepen van de frambozen.  Langs de stadsmuur lopen we terug naar de camper.
Het weer nodigt uit om er weer een ontspannen dag van te maken. Lekker onder de luifel. We eten fruitsalade, croissantjes en drinken koffie.
Ik monteer de filmpjes die we gemaakt hebben. Ik zal deze binnenkort op de blog zetten.
Aan het eind van de middag gaat de barbecue weer aan. We zijn blij dat het zulk fijn weer is. Dat maakt een campertrip extra leuk!
Na het eten ruimen we alles op en pakken alles in. Morgen willen we weer verder.