Zaterdag 2 september 2023 - Van Aadorp naar Rodemack.

2 september 2023 - Rodemack, Frankrijk

Joepie! Mary heeft twee weken vakantie! Dus gaan we er op uit met de camper. ‘s-Morgens pakken we de koelkast van de camper in en gaan de fietsen op het rek. Nog een kop koffie, een schaaltje fruitsalade en een rondje door het huis en dan zijn we klaar voor vertrek. Al voor elf uur passeren we Deventer. We gaan richting Luxemburg en vandaag nemen we de route via de A73. In de buurt van Maastricht tanken we nog even LPG. Dan hebben we de tanks weer vol. Tussen Luik en Verviers houden we onze eerste pauze. Mueslibrood van ‘To good to Go’ met kaas van de markt. Schijfjes komkommer geven er een frisse toevoeging aan. Mmm.
Nog geen 100 meter over de Belgisch-Luxemburgse grens stoppen we bij de Shell om diesel te tanken. In Luxemburg hebben alle tankstations dezelfde prijs dus hoeven we niet de goedkoopste te zoeken. Er gaat ruim 100 liter in voor 1,604 Euro per liter. Een mooie prijs!
We verlaten Luxemburg weer en rijden naar de camperplek in Rodemack. Onderweg daar naar toe zien we dat er de volgende dag een rommelmarkt in het stadje is. Dus jullie weten alvast wat we morgen gaan doen!
Nadat we een plekje uitgekozen hebben gaan de stoelen naar buiten. Het is prachtig weer en we blijven in de zon zitten tot de zon achter de bosrand is verdwenen.
We lopen nog even een rondje door het stadje. Men heeft al kramen opgezet waar je morgen kan eten en drinken. Langs de straten zijn vakken afgetekend waar de marktkramen mogen staan.
Bij de pizzawagen willen we een pizza bestellen maar Antonio heeft geen tijd voor ons. Hij zegt dat hij al voldoende bestellingen heeft. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt!
Terug bij de camper braadt Mary worstjes voor ons. Met rundvleessalade en komkommer een heerlijke hap.
We zitten nog een poosje te praten en gaan op tijd naar bed. Een leuk begin van deze reis.