Vrijdag 15 Mei 2020 – Naar Heerde

15 mei 2020 - Heerde, Nederland

Gisteren druk geweest in de tuin. Een container vol klimop en coniferen drop-down van en om de sauna opgeruimd. De container zit weer vol. De komende dagen lijkt de temperatuur weer voorzichtig iets omhoog te gaan. Een goede reden om er weer even op uit te trekken dus.
Het plan is om eerst een paar dagen op een gratis plek zonder voorzieningen te gaan staan. En daarna, wanneer de afvalwatertanks vol zitten en/of de watervoorraad op is, naar een betaalde plek te gaan. Dit om de kosten zo laag mogelijk te houden. Dat vind ik altijd een leuke uitdaging.
De gratis plek die ik uitgekozen heb is Heerde in Gelderland. Een dorp waar ik ooit met mijn ouders vanuit Nijverdal in 1 dag heen en terug naar toe gefietst heb. Ik heb daar toen een overjarige kaart van de Veluwe gekocht. Die zit nog steeds, maar versleten, in mijn kaartenverzameling! Met een handgeschreven prijs van 35 (Gulden) cent er op.
Eerst nog even het gras maaien, de planten watergeven en de afwasmachine uitpakken. De inhoud van de koelkast van thuis in de camper overhuizen en ik ben klaar om te vertrekken.  Rond 11:00 uur vertrek ik. Nog even de LPG tank bijvullen. Maar daar gaat maar 3 Euro aan gas in. Niet echt nodig dus. Met alleen de koelkast aan en af en toe koken is het verbruik dus minimaal.
Aan het begin van de middag kom ik in Heerde aan. Er zijn 2 plekken en ze zijn beide nog vrij! De komende 48 uur ben ik dus van een gratis camperplek verzekerd!
Ik heb trek in een snack en trakteer mezelf op een ‘patat speciaal’ bij Wilma’s snackbar. Die ik natuurlijk daar niet mag nuttigen maar dat kan in mijn mobiele huis.
Het is heerlijk wandelweer en een mooie wandelomgeving. Ik bedenk een route rond het ‘Heerder Strand’. Het strand zelf is afgesloten met rood-witte linten. Borden waarschuwen mij dat ik een boete riskeer van 390 Euro wanneer ik toch het strand zou betreden. Hoewel ik de uitdaging wel groot vind lijkt me de temperatuur van het water deze investering toch niet waard. Ik maak dus maar een iets groter rondje om het meer heen.
Terug in Heerde trakteer ik mezelf op 4 flesjes Grimberg Triple bij de plaatselijke Aldi (Ik wist dat ze in de aanbieding waren ;-) )  Een wandeling van bijna 3 uur, 15 Km dus.
Terug in de camper zet ik een leuk muziekje op, schenk mezelf de Triple in en maak er een worstplankje bij.
De groeten uit Heerde!