Dinsdag 11 april 2023 - Van Senija naar Valencia.

11 april 2023 - Valencia, Spanje

Rond negen uur uit bed, koffie drinken en alles opruimen, inpakken en vastzetten. Rond tien uur nemen we met pijn in het hart afscheid van Daniëlle en Martin. We hebben hier een geweldige tijd samen gehad! Fijn om zo lang bij onze kinderen te zijn.
Eerst rijden we naar Xalon om een aantal plastic flessen met wijn te laten vullen. Onderweg worden we door Martin gebeld dat we de rugzak die hij Mary beloofd heeft vergeten heeft mee te geven. Dus rijden we via Senija terug en halen de rugzak op. Mary is er blij mee! Een mooie grote rugtas voor de reis naar Thailand. We nemen nogmaals afscheid en rijden naar Benissa om diesel te tanken voor 1,459 Euro per liter. Ha, misschien kunnen we beter diesel meenemen dan wijn ;-)
We rijden de snelweg op en volgen de aanwijzingen om bij een camping in Valencia te komen. Onderweg drinken we nog een kop koffie in de camper. De eerste camping van ons lijstje is helaas vol dus rijden we door naar camping nummer twee. Hier zijn nog een aantal plaatsen vrij. Ook kunnen we hier een meerrittenkaart voor de metro kopen. Die blijkt 500 meter verderop te stoppen. We pakken onze heuptassen in en lopen naar het metrostation en rijden in 25 minuten naar het centrum van Valencia. We stappen uit bij station Angel Guimera. We lopen we rond in het centrum, bekijken prachtige pleinen en gebouwen en bezoeken terrasjes. We zwerven uren door deze indrukwekkende stad.
Op het laatste terras waar we zitten krijgen we een veel te lage rekening. We laten het corrigeren en de eigenaar die de zaak pasgeleden heeft overgenomen is er blij mee. En wij ook.
Google maps brengt ons terug naar de metro en wij rijden terug naar de camping. Ondanks een moeilijk afscheid was het toch weer een fijne dag.