Dinsdag 21 maart 2023 - Bernia: Begin van de lente midden in de natuur.

21 maart 2023 - Sierra de Bernia, Spanje

Al voor negen uur zijn we uit bed. Het is half bewolkt. De zon schijnt al met veel kracht naar binnen en warmt de camper al snel op. Zo snel dat de deur al open moet om het aangenaam te houden binnen. Ik verzet de camper iets om te voorkomen dat een andere camper ons grandioze uitzicht kan bederven. Ik zie dat de camper naast ons door twee dames wordt bewoond. Dat verklaard waarschijnlijk dat ze zo dicht bij ons zijn komen staan.
Terwijl we naar de bergwand van de Bernia kijken genieten we van de rust en wijdheid van de omgeving en van onze eerste mok koffie vandaag.
Ik maak het reisverslag en Mary maakt een fruitontbijt en een smoothie voor ons. Ik zet mijn zelfgemaakt tafeltje en de campingstoelen buiten. Ik zie de dames naast ons vertrekken.
We koken water in de Kellie Kettle. Verderop zien we wielrenners omhoog zwoegen. Een groep wandelaars trekt zachtjes pratend voorbij. Mary zoekt rozemarijn voor haar haar.
We krijgen bezoek van een medewerker buitendienst van de gemeente. Hij verteld ons dat we geen vuur mogen maken en kunnen barbecuen bij de picknickplaats verderop. Nadat we hem voor deze informatie hebben bedankt stapt hij weer in zijn dienstauto en rijdt naar het restaurant om te lunchen. Ja, dat is zwaar werk wat hij moet doen.
Mary koot nog een paar thermosflessen water in de Kellie Kettle.
Aan het eind van de middag neemt de bewolking toe. We zien de wolken over de bergrug vallen. Wat later is het dal tussen ons en de bergrug geheel gevuld met wolken en zien wij de bergrug niet meer. Omdat de temperatuur snel daalt zijn we inmiddels al naar binnen gegaan. In korte tijd is het nog maar 11 graden buiten!
We eten een soort erwtensoep. Dat past uitstekend bij dit weer. En voor we het weten is het al bedtijd geworden. De plek waar we nu zijn is uitstekend om tot rust te komen. We horen nog net onze buurvrouwen weer thuiskomen.