Dinsdag 7 februari 2023 – Van Gran Alacant (=Sanpa Pola) naar Zenete.

7 februari 2023 - Zeneta, Spanje

We staan tegen negen uur op. We drinken koffie. Mary maakt een smoothie en ik het reisverslag. De zon probeert haar stralen onder het dikke wolkendek langs de aarde te laten bereiken maar verliest het naarmate de zon hoger komt. Het is bewolkt maar niet koud.
We brengen de camper in reismodus en vertrekken. Binnen 10 minuten zitten we op de N332 en rijden zuidwaarts. Bij een groot winkelcentrum zoek ik tevergeefs naar een Orange vestiging. Dus rijden we weer verder.
Omdat we de aanwijzigingen in CamperApp niet goed hebben gelezen moeten we wat zoeken naar de camperplek in Torrevieja. Een vriendelijke dame bij de receptie vertelt ons dat het vol is.
We rijden in de richting Murcia het binnenland in. We komen door een landschap wat volkomen anders is dan wat we tot nu toe hebben gezien in Spanje. Het lijkt wel een gecultiveerde versie van Nevada. Groots en leeg maar dan met nieuw aangelegde gigantische sinaasappel en citroen plantages. We gaan op zoek naar een camperplek in Alquerías. Het navigatiesysteem stuurt ons een smalle straat in met aan het eind twee keuzes; Links- of rechtsaf met ontzettend weinig ruimte. Ik probeer het maar kom bijna vast te zitten tussen een paaltje op de hoek en de muur aan de overkant. Pff, dit is niet fijn. Ik kan niet anders dan achteruit terugrijden waarbij het verkeer achter mij ook terug moet. Ik zal hier nog een filmpje van laten zien de komende dagen. Mary loodst mij achteruit een oprit in en zo kunnen we gelukkig keren. Ik inspecteer de auto en voel me heel erg opgelucht dat de lastige manoeuvres geen schade veroorzaakt hebben!
Even later bereiken we de camperplek in Alquerías alsnog. Helaas zien we aan het bord ‘Completo’ dat ook deze vol is. Een vriendelijke meneer komt ons een vijftal citroenen brengen en vertellen dat er morgen waarschijnlijk wel plek is.
Dus maar op zoek naar de volgende plek. Wat we vandaag geleerd hebben is dat we hier in Spanje beter de GPS-coördinaten in kunnen voeren dan het adres. Veel straatnamen zijn onbekend en huisnummers brengen je naar het verkeerde deel van de straat of weg.
Op de camperplek in Zenete is genoeg plek. Nadat we betaald hebben mogen we zelf een plek uitzoeken. Het is een mooie camperplek met een restaurant, zwembad en douches. Na aankomst drink ik eerst een blikje ‘Sant Miquel’ op de goede afloop van de lastige manoeuvres.
Mary gaat douchen en even later volg ik haar goede voorbeeld.
Na een drankje en een hapje besluiten we om even naar het stadje Alquerías te lopen. Via een uitgestrekt industrieterrein is dat en half uurtje lopen. We pinnen er geld en proberen een restaurantje te vinden om wat te eten. We zien een pizzeria en wat restaurants maar geen enkele is geopend. Uiteindelijk vinden we een Kebab zaak en halen er twee Pita-kip-Kebab broodjes om mee te nemen. Op de terugweg kopen we in een supermarkt wat blikjes bier.
We lopen terug naar de camper en genieten van de broodjes die we gekocht hebben. We drinken nog iets, nemen een slaapmutsje en gaan slapen. Het was een spannende dag.