Maandag 6 februari 2023 – Weggestuurd uit Santa Pola (en via Santa Pola naar Gran Alacant).

6 februari 2023 - Gran Alacant, Spanje

We worden iets na acht uur wakker en openen de rollo zodat de zon op het dekbed kan schijnen. Wanneer we even later aan de koffie zitten en over de zee uitkijken zien we wolken vanuit zee het land binnen trekken. Er is regen verspeld voor vandaag en even later komen er druppels op de voorruit. Dat is gelukkig ook direct weer over.
Terwijl ik het reisverslag zit te maken komt er een politieagent bij onze camper met één streep op zijn uniform. Hij spreekt alleen Spaans en vertelt ons dat we hier de komende nacht niet mogen overnachten. Ik vraag hoe het zit met de plekken aan de overkant van de weg maar die vraag kan hij niet beantwoorden. Hij roept zijn collega, die twee strepen op zijn uniform heeft, en die legt ons uit dat de overkant van de weg een andere gemeente is en hij niet weet hoe het daar geregeld is. Tja, daar zal je wel drie strepen voor nodig hebben. We bedanken hen voor de informatie en beloven dat we hier de komende nacht niet zullen overnachten.
Ik maak het reisverslag en drink nog een volgende kop koffie. Dan pakken we alles in en vertrekken. We rijden een eindje langs de kust. Hier zijn we gisteren langs gelopen. Na enige kilometers komen we in Santa Pola en zien een Aldi. Een prima plek om boodschappen te doen. Tijdens het wandelen gisteren heb ik mijn enkel verzwikt en het winkelkarretje is een welkome ondersteuning voor mijn pijnlijke voet.
Zodra we weer in onze camper zijn overleggen we waar we vandaag naar toe zullen gaan.  We besluiten dat we teruggaan naar de plek tegenover de plek waar we weggestuurd zijn. Binnen 20 minuten zijn we daar terug. We willen direct aan het strand staan maar een stel Fransen zegt dat ze deze plek voor vrienden vrij willen houden. Ik probeer hen te overtuigen dat ik ook een goede vriend kan zijn maar dat lukt niet. Daarom gaan we maar iets verderop staan. Ook direct aan het strand. Naast een stoere legertruck.
Inmiddels is het flink gaan waaien en komt er regelmatig een regenbui om onze camper af te spoelen. Een prima dag om binnen dingen te doen. Ik maak wat filmpjes (zie Video’s), zoek wat dingen uit en we zitten wat te lezen.
Als avondeten maken we een mediterraanse visschotel met rijst. Met mosselen, inktvis uitjes en olijven. Heerlijk!
Vanavond gaan we op tijd naar bed. Het geluid van de branding voor onze camper zorgt ervoor dat we snel slapen.