Dinsdag 7 maart 2023 - Agost: Fietsen over de Via Verde.

7 maart 2023 - Agost, Spanje

Wanneer we wakker worden zien we een strakblauwe hemel door de voorruit. De zon heeft al heel veel kracht en de Ampères stromen al uit het zonnepaneel.
We drinken koffie en even later krijg ik een telefoontje van mijn zoon Rob dat vanmorgen om 7 uur hun dochter Anouk is geboren. Wat is het fijn om te horen dat alles goed is met hun!
Ik maak het reisverslag en Mary maakt voor ons een fruitontbijt en een smoothie.
Vandaag willen we een deel van de ‘Via Verde’ van Agost naar Alcoi fietsen. Maar eerst rijden we even naar Agost om ons afval in een container te gooien. De picknickplek waar we staan heeft geen prullenbakken.
Nadat we ons afval kwijt zijn fietsen we het gravel pad op. Het klimt langzaam omhoog. We fietsen tussen olijfboomgaarden en door een woestijnlandschap. Door uitgehakte ravijnen en over hoge dammen. Er zijn veel oude bruggen over de spoorbaan heen waar we onderdoor fietsen. En er zijn tunnels en indrukwekkende spoorbruggen. Ik maak films onderweg die ik de komende dagen on-line zal zetten. Regelmatig stoppen we om van het landschap te genieten en foto’s te maken.
Ver boven Agost zien we een mogelijkheid om via een andere route weer bij de camper te komen. Dat blijkt een gladde asfaltweg te zijn die hoofdzakelijk daalt. En zo komen we weer terug in Agost. We bezoeken nog even de China-Market en rijden dan terug naar de camper.
Het is warm. Te warm om in de zon te zitten. We zitten binnen met de deuren en luiken open. Ik ga verder met mijn film over Benissuera. Dat kost veel tijd! Maar goed dat we vakantie hebben.
Het heeft de hele dag gewaaid maar aan het eind van de middag wordt de wind zo sterk dat we de luiken dicht moeten houden.
We eten de left-overs van de barbecue van gisteren met daarbij Russische salade. Dan muziek luisteren en praten en een drankje. En we gaan op tijd naar bed. Een bijzondere dag om dankbaar voor te zijn. Ik ben voor de derde keer opa geworden!