Woensdag 8 maart 2023 - Van Agost naar Urbanova.

8 maart 2023 - Urbanova, Spanje

We zijn al voor negen uur uit bed. De zon heeft de temperatuur in de cabine al hoog op doen lopen. Het is heerlijk om zo binnen in de zon te zitten terwijl Mary een kop koffie voor ons maakt.
We hebben op 8 februari een simkaart gekocht van Orange met 100 GB internet tegoed voor onze MiFi router. Deze kaart is 1 maand geldig. En vandaag is de geldigheid voorbij en schakelt hij terug naar een heeeel langzame snelheid. We hebben er ruim 70 GB op gebruikt. En wat gaat een maand snel!
Ik probeer op te waarderen maar dat lukt niet. Vanaf de website van orange.es krijg ik per sms een linkje toegestuurd maar wanneer ik die link probeer te volgen krijg ik de melding ‘Server not found!’. Ik probeer een account aan te maken op de Spaanse site mijn-orange (wat door Chrome netjes vertaald wordt tot ‘mijn sinaasappel’ ;-) en ook daar loop ik vast met de toegezonden link. Grr, frustrerend! Ik bel met de helpdesk van Orange. Bij een tweede poging krijg ik contact met een Engelssprekende meneer. Om te bevestigen wie ik ben krijg ik een controlenummer via SMS. Wanneer dat klopt helpt hij mij verder. Hij hoort mijn probleem aan en stuurt me een link om te kunnen opwaarderen. Gelukkig werkt die link wel. En kan ik mij nu ook aanmelden bij ‘Mijn sinaasappel’. En zo kan ik per creditcard 20 Euro betalen voor de volgende maand. Oh ja, ik kan natuurlijk ook Internetten via mijn ‘Hollandsnieuwe’ abonnement maar dat is 10 Euro per 10 GB. En voor het uploaden van films en YouTube films is 10 Gb zo op. En nu kunnen we samen op al onze devices onbeperkt Internetten.
Terwijl ik met de Internetzaken bezig ben maakt Mary een vruchtenontbijt en een smoothie voor ons. Zodat we gevuld en gezond blijven.
Na deze bezigheden willen we weer verder met onze reis. Van de Duitse dame naast ons kregen we een tip voor een camperplek direct aan zee. Dat lijkt ons ook wel weer leuk na een paar weken binnenland. We pakken alles in en zetten alles vast, zwaaien naar de buurvrouw en vertrekken. In Agost gooien we ons afval in de container en volgen dan de aanwijzingen van het navigatiesysteem om naar onze nieuwe plek te gaan. We rijden langs het vliegveld van Alicante en even later zien we de camperplek in de verte al liggen. We rijden erlangs omdat we eerst nog even uitgebreid boodschappen willen doen. Het vinden van een supermarkt met een parkeerplaats voor een camper is een leuke uitdaging in Alicante. Na wat mislukte pogingen (Zie route video) vinden we toch een Lidl en kopen weer groots in.
We luisteren naar het advies van het navigatiesysteem en komen op de camperplek in Urbanova. Een grote en gratis plek aan zee. De plekken direct aan zee zijn bezet dus gaan wij maar op de tweede rij staan. De zon is heet en ik zet de tuinstoelen buiten en ga genieten van mijn verse Gigabytes om mijn reisverslag te uploaden. Terwijl ik daar mee bezig ben zie ik een camper op de eerste rij aanstalten maken om te vertrekken. Ik ga snel achter het stuur zitten en rij naar de plek toe zodra hij weg is. Joepie, nu hebben we een plek direct aan zee!
We zetten de stoelen voor de camper en genieten van het uitzicht over het strand en de aanrollende golven. In de verte zien we de vliegtuigen dalen die in Alicante landen. Leuk om te zien.
Aan het eind van de middag lopen we een eind over de boulevard van Urbanova. Veel zaken zijn nog gesloten maar er zijn al wel wat terrasjes open. Wanneer we terugkomen bij de camper weten we wel dat we het hier wel een paar dagen vol zullen houden!

1. Martin Sprenger:
    9 maart 2023
    Gefeliciteerd met de voorspoedige geboorte van je 3e kleinkind! Dat is inderdaad iets om dankbaar voor te zijn. Boeiend om je reisverslagen te lezen. Geniet ervan, samen!
  2. Mary en Harry:
    10 maart 2023
    Dankjewel Martin.
    In ieder geval een goede reden om terug naar Nederland te gaan.
    Mary en Harry