Donderdag 13 april 2023 - Van Valencia naar Barcelona.

13 april 2023 - Barcelona, Spanje

Vanmorgen willen we weer verder naar het noorden. We nemen alle tijd om koffie te drinken en van een schaaltje vers fruit te genieten. Ik ga even naar de receptie om het restsaldo van de metrokaart terug te vragen. Een handig systeem.
We vertrekken rond elf uur en zetten Peniscola als volgende doel in het navigatiesysteem. Een paar rotondes verder rijden we de AP-7 op. Een paar jaar geleden nog tolweg en nu zonder tol te bereiden.
Het schiet erg op en we zien dat we al voor 14:00 op onze bestemming zullen zijn. Ik ben nog fris en daarom besluiten we nog een paar uur door te rijden. En zetten een gratis camperplek in Barcelona als eindbestemming in het navigatiesysteem. Er staat een harde wind. Ongeveer 30 Km voor Barcelona verlaten we de AP-7 en worden de C32 opgestuurd. Na een aantal Km zien we onverwacht ineens tolpoorten op de weg. We kunnen nog net voor de tolpoorten de snelweg verlaten. Maar ook daar moeten we door een tolpoorten. We klikken onze tolbadge aan de voorruit en de slagboom gaat open. Op de eerstvolgende parkeerplaats stellen we het navigatiesysteem in op ‘Tolwegen vermijden’. Ik had dit uitgezet omdat het systeem veel vroegere tolwegen nog als tolweg ziet.
Nu we toch van de snelweg af zijn gaan we op zoek naar een supermarkt. Iets verder zijn we een bord van de Lidl en gaan daar onze boodschappen doen.
Wanneer we dat gedaan hebben rijden we verder. We komen op een prachtige route via de bergen hoog langs de kust. Diep onder ons beuken de golven van de Middellandse zee tegen de rotsen. De weg slingert hoger en lager langs de bergen. Wat later komen we weer op een snelweg en rijden verder naar Barcelona. Het navigatiesysteem brengt ons naar de gekozen camperplek. Dat blijkt bij het Olympisch stadion te zijn. We zijn er rond 17:00 uur. Een hele grote parkeerplaats waar heel veel ruimte is. Er staan maar een tiental campers. We kiezen een plekje onder de bomen. De temperatuur is lager dan in Senija en het waait nog steeds behoorlijk.
Voor de rest van de dag ontwikkelen we geen activiteiten meer.

1. Lia:
    15 april 2023
    Hoi pa, de laatste link naar de camperplek doet het niet . Ik was benieuwd hoe jullie staan :-)
  2. Mary en Harry:
    16 april 2023
    Dankjewel. Ik heb het aangepast.