Woensdag 19 april 2032 - Le Somail: Op de fiets naar Capestang.

19 april 2023 - Capestang, Frankrijk

Nadat we ons vaste programma afgewerkt hebben fietsen we even naar de Aldi in St. Marcel om boodschappen te doen, 3 Km verderop. We rijden terug naar de camper om wat dingen in de koelkast te doen. Daarna fietsen we in noordwestelijke richting land het Canal du Midi. Vandaag fietsen we naar Capestang. Dat is ruim 20 Km fietsen. Het is heerlijk weer. Fijn om veel zon op mijn lichaam te voelen. Op deze route komen we geen bankjes of picknicktafels tegen. Dus gaan we maar af en toe in het gras zitten. De fietsers en de mensen op de boten die we tegenkomen zijn allemaal heel vriendelijk. Bijna niemand zal je hier geen ‘bon jour’ toewensen.
In Capestang rijden we naar het marktplein naast de kerk. Op een bankje nuttigen we een blikje uit de koeltas. Ik zie dat een halve liter bier op een terras 8 Euro kost. Dat zijn andere prijzen dan in Spanje!
Het is al 15:00 uur geweest en we besluiten niet verder te fietsen. We kiezen ook voor de terugweg de route langs het kanaal. Lekker vlak en we kunnen daar naast elkaar fietsen. Over de gewone wegen is het druk en vaak steiler. Iets na 16:30 zijn we weer bij de camper. We hebben vandaag ruim 51 Km gefietst. Mary’s accu heeft nog 2 van de 5 streepjes over. We hebben afgelopen dag geladen tot alle 5 lampjes uitgingen. Daarvoor totdat ze alle 5 aan waren. Dat helpt.
We trakteren onszelf op een drankje en bakken pizza’s in de oven. En vandaag lukt het ons weer om op tijd naar bed te gaan.