Donderdag 23 februari 2023 - Van El Polamar naar Bellús.

23 februari 2023 - Bellús, Spanje

Het is mistig wanneer we rond negen uur ons bed uitkomen. We drinken koffie en ik ga douchen. Ondertussen brengt Mary de camper in de reismodus. Dan gaat Mary douchen terwijl ik de tanks van de camper op de losplaats leegmaak. Ook doe ik de verswatertank weer vol. Wanneer Mary fris gedouched terugkomt zijn we klaar om te vertrekken. Mary heeft gisteravond ons volgende doel al in het navigatiesysteem gezet. We doen de poort open met de afstandsbediening en werpen deze in de brievenbus zodra we buiten staan.
Het is maar een twintig minuten rijden naar de volgende camperplek. De mist is ondertussen opgetrokken maar het is nog steeds bewolkt. In de reviews lees ik dat ik niet door het dorp moet rijden om de camperplek te bereiken. Die aanwijzing blijkt onjuist te zijn want hierdoor komen we op de stuwdam terecht en moeten later keren. Dus toch door het dorp, via onze eigen route, om de camperplek van Bellús te bereiken. Een grote camperplek met ruime plekken en heel goedkoop. Dat is te zien aan de reusachtige Concordes en Morelo's die hier staan.
We drinken nog een kop koffie en ik maak het reisverslag van de vorige dag. De bewolking trekt weg en de zon breekt door. Dan lopen we het dorp Bellús in om de camperplek te betalen. Een Spaanse dame ziet ons zoeken en brengt ons naar het gemeentehuis. Daar is een andere Spaanse dame die prima Engels spreekt en voor ons een formulier invult. We moeten 2 Euro per nacht betalen. We betalen voor 4 nachten.
We lopen een rondje door het dorpje om het verder te verkennen. Net als in alle andere dorpjes in de omgeving wordt hier ook hard gewerkt door de gemeente om het gesnoeid en schoon te houden. Op het marktplein staat 1 kraam met ondergoed. We ontdekken een kleine buurtsuper en daar kopen we vlees voor de barbecue. De man helpt ons te kiezen en adviseert om er ook een Chorizo worst bij te nemen. Een uitstekend advies. We moeten 7,40 Euro afrekenen.
Er zijn twee bar/restaurants in het dorpje. Eén ligt aan marktplein en we nemen plaats aan een tafeltje op het marktplein. Ik loop naar binnen en bestel een paar glazen bier. Terwijl wij daar van genieten komt een kat onder onze stoelen liggen en doet heel zielig. Misschien ruikt ze het vlees wat we hebben gekocht. Een zwangere dame haalt haar zoontje af van de school naast het marktplein. De meester loopt even naar het restaurant om een broodje te halen. Een oudere vrouw steekt het plein over en groet ons. Zo zitten we midden in het ontspannen dorpsleven van dit kleine dorpje. Dat moet je echt beleven om dat te voelen.
We lopen via velden en olijfboomgaarden terug naar de camper. Naast ons staan Wilma en Erik van Camper.TV Een YouTube kanaal dat ik regelmatig volg. Grappig om hun nu ‘Live’ te zien!
Ik zet de tafel en stoelen buiten en we gaan weer in de zon zitten. Ik maak het reisverslag af en plaats een filmpje van de gereden route en wat foto’s op de reisblog.
Aan het eind van de middag gaat de barbecue aan en genieten we van vlees, worst, aardappelen en groente. Het leven is heerlijk zo!
We schuiven de afwas en de stoelen onder de camper en gaan naar binnen. Morgenvroeg zetten we de kachel/boiler toch wel even aan wanneer we opstaan en dan hebben we heet water.
De avond zitten we weer gezellig bij elkaar, lezen, praten en drinken wat en gaan op tijd naar bed.

1. Lia:
    24 februari 2023
    Heerlijk om jullie avonturen te lezen, jullie genieten er erg van zo te horen! Lekker warm ook zo te zien, beter dan in Nederland. Geniet lekker verder :-)
  2. Mary en Harry:
    24 februari 2023
    Hoi Lia.
    Ja, we zijn nu echt Spanje aan het beleven.
    Zo heerlijk ontspannen hier!
    Dankjewel.
    Mary en Harry