Woensdag 22 februari 2023 - El Polamar: Fietstochtje naar Albaida.

22 februari 2023 - El Palomar, Spanje

Wanneer we wakker worden komt de zon langzaam door de nevel heen. Al snel is alle nevel verdwenen en staat de zon aan een blauwe hemel. We genieten van koffie en een bakje verse ananas.
Nadat we ons vaste ochtendprogramma afgewerkt hebben zet ik de fietsen klaar en zoek de helmen en de stuurtas op. We willen naar Aibaida om geld te pinnen en boodschappen te doen. Dit stadje ligt maar een paar kilometer verderop. Vanuit El Polamar is er zelfs een fietspad langs de weg. Albaida ligt op een paar heuveltoppen dus moeten we wat omhoog om het centrum te bereiken. Dat centrum is heel mooi. We parkeren onze fietsen op het kerkplein. Een grote kerk met een middeleeuws stadsdeel er omheen. In het toeristenburo zien we een maquette met de situatie zoals het was in de middeleeuwen. Ik haal geld uit de ATM en we lopen een rondje door het oude centrum. Dan laten we Google Maps ons naar de Aldi brengen. We kopen vis en vlees voor op de barbecue. En ze hebben zelfs Mary’s favoriete drankje Mummelman!
We fietsen terug naar de camperplek en gaan fijn buiten in de zon zitten. De WiFi is uitstekend hier en het lukt me om de foto’s op de laptop te synchroniseren met iCloud. Zo hebben we dezelfde collectie beschikbaar op de laptop, de iPad en de iPhone.
We beginnen ruim op tijd met de barbecue. Want zodra de zonnekracht aan het eind van de middag minder wordt koelt het snel af.
We genieten van onze eerste barbecue op deze reis. En heerlijk in de zon. En voordat het te fris wordt om buiten te zijn hebben we alles weer netjes opgeruimd.
We zitten binnen wat te lezen en muziek te luisteren. We hebben weer een heerlijke dag gehad en gaan redelijk op tijd naar bed.