Donderdag 9 februari 2023 - Murcia: Van alles en niets doen.

9 februari 2023 - Murcia, Spanje

We worden tegen negen uur wakker en doen de rollo’s open. We staan tussen een paar honderd andere campers. Sommigen vertrekken, sommigen proberen een plek op het officiële gedeelte te bemachtigen. Dat zal niet meevallen want sommigen schijnen daar maanden te blijven staan. Terwijl we onze eerste kop koffie voor deze dag nuttigen zien we alle activiteiten om ons heen aan. Het is half bewolkt en regelmatig is de zon even te zien.
Het eerste wat we doen is onze kleindochter Jule met haar tweede verjaardag feliciteren. En Jorien en Lia natuurlijk. We krijgen foto’s terug dat ze achter de verjaardagstaart zit. Prachtig hoor!
Ik maak ons reisverslag en Mary loopt naar de Aldi om fruit te kopen. Even later komt ze terug met hele grote druiven een prachtige ananas. Die wordt even later met wat andere vruchten in een smoothie omgetoverd.
Ik ga proberen om de Orange simkaart die ik gisteren heb gekocht in onze Mifi router aan het werk te krijgen. Een leuke uitdaging. De kaart doet het goed in mijn 2e iPhone maar niet in de router. Niet wat ik wil maar wel een werkbare work-around.
Mary heeft nog waterbestendige wandelsandalen nodig. Op internet zie ik dat een kilometer verderop een heel groot winkelcentrum is met een grote buitensport outlet. Op hun website zie ik dat ze onder andere Keen, North Face, Columbia en met 50% korting verkopen. Nadat we hebben genoten van frikandel speciaal met brood lopen we ernaartoe. Zo’n half uurtje over lopen over een smalle stoep langs de autoweg. We komen in een gigantische mall terecht. 2 verdiepingen met honderden winkels en veel restaurants. Alle bekende winkelketens zijn aanwezig. Wij lopen door de Primark. Toch vinden wij de Forum Sport niet. Google Maps laat ons zien dat deze naast de mall is. We lopen ernaartoe. En de winkel is gesloten. Siesta! Gelukkig hoeven we maar 5 minuten te wachten voordat de deuren opengaan. Mary heeft al snel een leuk sneldrogend T-shirt gevonden voor 5 Euro. Er is veel keuze in wandelsandalen. Na veel passen en vergelijken is de definitieve keuze een paar Keen sandalen. Bijna hetzelfde dan de mijne maar wel 50% goedkoper. Ik koop een Columbia short, met riem, voor maar 30 Euro. We lopen nog een rondje op de 2e verdieping van de mall en lopen dan terug naar de camper.
We nemen een drankje om onze aankopen te vieren, luisteren naar muziek en lezen wat. Mary loopt even naar de Aldi om onze biervoorraad aan te vullen. Het weer nodigt niet uit om naar het centrum van Murcia te gaan. Toch willen we wel uit eten vandaag. Ondanks dat we in Spanje zijn gaan we vandaag Zweeds uit eten. We staan tenslotte op de parkeerplaats van de Ikea. Nadat we onze Zweedse balletjes op hebben lopen we nog een rondje door de showroom. Dat geeft altijd leuke ideeën.
Dan terug naar de camper. Nog wat gezellig samen zijn, een slaapmutsje een dan naar bed. Het was een ontspannen maar heerlijke dag.