Vrijdag 10 februari 2023 – Van Murcia naar Santomera.

10 februari 2023 - Santomera, Spanje

Rond negen uur wakker en de dag rustig beginnen met een kop koffie. Er zijn weer veel campers die vertrekken. We zien veel Nederlanders, Duitsers, Fransen en Engelsen.
Ik heb vanmorgen een idee gekregen waarom de Mifi-router niet werkt met de Orange simkaart en ga daarmee aan de slag. Mijn idee blijkt de oplossing te brengen. Via de app op mijn telefoon moet ik de apn-instellingen in de Mifi-router op ‘Orange’ zetten. Logisch natuurlijk. Maar daar heb ik gisteren niet aan gedacht.
Mary snijdt een bakje ananas voor mij en maakt weer een heerlijke smoothie voor ons.
We hebben gisteravond een camperplek uitgezocht waar we vandaag naar toe willen. Dus brengen we de camper weer in reis-modus.
Voor we op weg gaan rijden we even naar de Lidl om boodschappen te doen. Vanaf de parkeerplaats lopen we even naar de Asia-market om een medicijnen doosje te kopen. Ze hebben ontzettend veel maar dit kunnen we niet vinden. De komende dagen maar eens bij een drogisterijketen proberen.
We volgen de instructies van ons navigatiesysteem. Helaas missen we een zijweg die meer lijkt op een inrit dan een straat en komen weer terug op de snelweg. Bij de volgende afslag worden we naar een rotonde gestuurd 6 Km verderop. Pas daar ontdekken we dat het de bedoeling is om ons daar te keren! Als ik dat eerder had geweten had ik al veel eerder kunnen keren. Grr. Jammer van de tijd en de diesel. We komen terug op de snelweg en verlaten deze na drie Km. Nu kiezen we wel de juiste zijweg. Er blijkt zelfs een bordje te staan maar die hebben we de eerste keer niet gezien.
We rijden een paar Km tussen uitgestrekte citroen- en sinaasappelboomgaarden door. Alle boompjes hangen vol met rijpe vruchten. Dat is een heel mooi gezicht.
We komen op de camperplek aan maar de beheerder is niet aanwezig. Een mede-camperaar wijst ons aan waar nog wel plek is. Later komt Hortensia om ons in te schrijven. We krijgen informatie sheets met wandel en fietsroutes.
Ik maak het reisverslag. We lopen een rondje over de camperplek die nog in opbouw is. Alles wat we nodig hebben is aanwezig. Er is zelfs een winkeltje waar je lokale producten kan kopen.
We maken gebakken aardappelen met varkenslapjes en een salade als avondeten. We hebben verder weer een relaxte avond. Muziek, lezen, praten en een drankje. En dan na een slaapmutsje weer op tijd naar bed.