Donderdag 9 maart 2023 - Urbanova: Het geheim van de verdwenen Berliner Bollen.

9 maart 2023 - Urbanova, Spanje

We zijn al voor negen uur uit bed. De zon schijnt al volop naar binnen toe. Tijdens ons eerste kop koffie komt er meer en meer bewolking van zee in onze richting te komen. Wanneer we aan de ananas zitten is de zon inmiddels geheel verdwenen.
Ondanks dat er geen zon is geeft de thermometer buiten 25 graden aan. En er waait een stevig briesje.
We doen een lesje Duolingo en ik ga verder met het monteren van de film van Benissuera. Mary duikt in de geheimen van Nicolas Tesla.
Rond twaalf uur krijgen we trek in iets te eten. Mary zegt: “We hebben nog Berliner bollen!”. Ze denkt dat ze in de keukenla liggen maar daar liggen ze niet. Ook niet in de andere keukenla of het keukenkastjes. De camper wordt binnenstebuiten gekeerd maar de bollen zijn verdwenen! Hebben we ze misschien gisteren al opgegeten?
In de loop van de middag maken we een wandeling over de boulevard van Urbanova. Ik maak een filmpje met de Insta-360. Aan de westzijde van het dorp beklimmen we ‘Spotters Hill’. Hier zitten we precies voor de startbaan van Alicante. Vanuit zee komen de vliegtuigen heel laag over ons heen voordat ze verderop landen op het vliegveld van Alicante. Als we goed luisteren horen we de stewardess nog zeggen: “Please fasten your seat belts”. We zien een paar vliegtuigen landen en opstijgen. Leuk om van dichtbij te zien.
Op de terugweg zetten we ons even op het terras bij ‘Moments Bar’. Een leuk en gezellig terras maar we betalen het dubbele voor een biertje dan wat we tot nu toe in Spanje zijn gewend. 6,60 Euro voor 2 pijpjes. In ieder geval krijgen we er muziek en een schaaltje pinda’s bij.
Voor het avondeten bakken we hamburgers, aardappelen, ui en knoflook.
Ik kijk nog wat instructie filmpjes voor iMovie op YouTube en daarna gaan we lekker slapen. Maar waar zouden de Berliner bollen zijn gebleven?