Vrijdag 10 maart 2023 - Urbanova: Op de fiets naar Alicante.

10 maart 2023 - Urbanova, Spanje

We zijn al voor negen uur wakker en blijven nog even in bed liggen terwijl de storm onze camper heen en weer schudt. Wanneer we wat later uit bed gaan zie ik dat we tot na de middag storm zullen hebben.
We drinken koffie, eten een kommetje ananas en drinken een smoothie. Ik maak het reisverslag. Ondertussen kijk ik naar de vliegtuigen die landen. Of proberen te landen. Op ads-b-exchange zie ik dat een groot gedeelte de landingsbaan niet haalt en doorstart. Sommigen doen meerdere pogingen en vliegen dan richting Valentia. Leuk om te volgen. Niet leuk voor de passagiers.
We blijven binnen. Buiten is het 25 graden volgens onze thermometer. Maar het is niet fijn buiten. Je wordt gezandstraald! Ik gebruik de tijd om ons filmpje over Benissuera af te maken en op mijn YouTube kanaal te zetten. Kijk hier of bij Video’s.
Na de middag gaat de wind wat liggen. We gaan op de fiets naar Alicante. Het grootste deel van de route is gelukkig voorzien van een fietspad. Een paar Km moeten we de weg met automobilisten delen. Het is geen slechte route. Aan één kant de zee en aan de andere kant begint Alicante. We fietsen en lopen door drukke winkelstraten. We bezoeken ‘K-Tuin’, een Apple shop waar ik een Lightning naar USB/USB-c converter wil kopen. Die hebben ze niet. Een kleine electronicashop verderop denkt het te hebben. De verkoper haalt een kabel uit de doos met spullen die net binnengekomen zijn maar ziet zelf al dat het geen Lightning kabel is. Hij stuurt ons door naar een groot warenhuis verderop. Hier hebben ze een grote Apple-afdeling met heel veel kabeltjes maar net niet degene die ik wil hebben. Toch maar bestellen bij CoolBlue?
Op de Avenu del Dr. Gadea eten we onze meegenomen snacks op. We fietsen nog wat door het centrum van Alicante. Leuk om een keer te zien. Ik zou niet direct een tweede keer gaan. Maar dat komt ook wel omdat na 14:00 uur veel winkels siësta houden.
Op de terugweg doen we nog even boodschappen bij de Mercadona. Dan fietsen we weer terug naar de camper. Mary merkt op: “We hadden wel Berliner Bollen kunnen kopen!”.
Het is inmiddels al vier uur geweest. Het is nog boven de 25 graden buiten maar de wind is weer wat heftiger geworden. Daarom blijven we maar binnen zitten met de deuren open. Onze Spaanse buren hebben bezoek en doen een wedstrijd wie het drukste kan praten. Zo te horen luisteren ze echter niet naar elkaar.
We bakken gamba’s met groenten en eten er Russische salade bij.
Het was weer een fijne dag. En we hebben wat van Alicante gezien.