Maandag 13 februari 2023 – Van Altea naar Senija.

13 februari 2023 - Senija, Spanje

We zijn voor negen uur wakker. We drinken koffie, Mary maakt een smoothie en ik het reisverslag. We willen vandaag naar Senija dus moet de camper weer in reismodus worden gebracht. Dan nemen we afscheid van deze plek waar we weer prima hebben geslapen ondanks het feit dat er af en toe een tram achter ons langs reed.
Eerst rijden we naar de Aldi richting Benidorm. Natuurlijk om boodschappen te doen maar in het bijzonder omdat ze nu wandelstokken verkopen. Want we willen ook graag een set wandelstokken voor Mary hebben.
Nadat we onze inkopen hebben gedaan zetten we Senija als doel in ons navigatiesysteem. We rijden terug naar Altea. Daar kies ik ervoor om gebruik te maken van de snelweg AP-7 i.p.v. de voorgestelde N332. Bij Benissa merk ik dat ons navigatiesysteem niet precies de afslagen van de AP-7 kent en ons via Denia wil laten rijden. Gelukkig ken ik ondertussen de weg hier en rij via Benissa. Daar gaan we even diesel tanken naast de Lidl. De tankbediende herkent ons van het vorige bezoek een vraagt of ik ook weer LPG wil tanken. Dat niet en als dank voor 170 Euro diesel krijgen we een geurflesje cadeau.
We rijden naar het huis van Daniëlle en Martin. Even later komen ze thuis van het boodschappen doen. We feliciteren hun met Martins verjaardag. Fijn om hier op zijn verjaardag te kunnen zijn.
Daniëlle en Martin zijn bezig een extra kippenhok te bouwen. Twee hanen hebben gevochten en moeten een eigen onderkomen hebben. Dat wordt snel geregeld.
Wij lopen even naar het dorp om te pinnen. We zien dat de kroeg open is een maken daar even gebruik van om daar een biertje te drinken. De dames die de plek runnen hebben nog wel een lesje in ‘vriendelijk leren kijken’ nodig. We maken een filmpje in het dorp. Nadat we terug zijn in de camper monteer ik het en zet het op de reisblog. Zie Video’s.
Om Martins verjaardag te vieren gaan we ’s-avonds naar een wok-restaurant. Gezellig om met ons vieren samen te zijn en uitgebreid te kunnen eten. Daniëlle is de Bob en brengt ons weer veilig thuis. Mary stopt nog even ons wasgoed in de wasmachine en we drinken nog een slaapmutsje voor we naar bed gaan.
Fijn dat we op deze reis zowel de verjaardag van Daniëlle als van Martin bij hun konden zijn.

1. Daan:
    14 februari 2023
    Allemaal ff de socialmedia bijwerken op de foto hahaha...