Maandag 13 maart 2023 – Urbanova: Even weg en terug.

13 maart 2023 - Urbanova, Spanje

We beginnen onze dag op de gebruikelijke wijze. Het weer is uitstekend en het uitzicht over zee verveelt ons nog steeds niet. Toch zullen we vandaag de plek even moeten verlaten want ons drinkwater dreigt op te raken. We hebben de 110 liter tank vorige week maandag gevuld en nu zit er nog ongeveer 25 liter in. We zijn dus wel zuinig met water. In de vuilwatertank zit ongeveer 50 liter. Dat betekent dus dat het meeste water met wassen, afwassen, handen wassen en tandenpoetsen wordt gebruikt. Dat lijkt mij wel normaal. We gaan allebei nog even onder de douche om ons water nuttig te gebruiken. Maandag lijkt ons een slimme dag om even weg te gaan en terug te komen omdat dan veel camper vertrekken en we hopelijk weer een plekje direct aan zee kunnen krijgen.
We pakken alles in en zetten alles vast om weer te kunnen rijden. Ik heb een appje gestuurd naar een camperplek iets verderop waar we voor 5 Euro mogen lozen en vullen. En dat is bevestigd. Daar rijden we naar toe. Even zoeken waar de ingang van de loosplek is en aanbellen zoals in het antwoord op onze app aangegeven is. Een man doet de poort op. We geven hem 5 Euro en we mogen vullen en lozen. We bedanken hem en rijden naar de Aldi in het volgende dorp om boodschappen te doen. En we kopen 4 Berliner bollen! Tenslotte rijden we terug naar de camperplek.
Het plekje wat we verlaten hebben is ondertussen bezet maar nog geen honderd meter verderop bemachtigen we weer een plek direct aan zee. Met voldoende water en boodschappen houden we het hier wel weer een paar dagen vol!