Zondag 12 maart 2023 – Urbanova: Lazy Sunday.

12 maart 2023 - Urbanova, Spanje

Ik ben al rond acht uur uit bed. Mary ligt nog heerlijk te slapen. Ik geniet van de opkomende zon en het uitzicht over zee. Een aantal vissers gooit hun hengels uit. Veel mensen met en zonder hond maken een wandeling langs de zee. De lucht is blauw. Buiten is het al 20 graden en binnen loopt de temperatuur zo snel op dat de deur open moet. Ook vandaag worden de prullenbakken geleegd. Niet gek voor een gratis plek. En als we willen kunnen we verderop bij het dorp douchen
Nadat Mary ook wakker is geworden drinken we samen koffie en maak ik mijn reisverslag. En ook vanmorgen genieten we weer van een fruitsalade en een smoothie.
Ik zet de tafel en de stoelen buiten en we gaan fijn in de zon zitten. Het strand begint al gezellig druk te worden. Veel gezinnen met grote picknicktassen vinden een plekje aan het water. Topless lijkt geen probleem te zijn hier. En wie helemaal bruin wil worden kan naar het officiële naaktstrand iets verderop.
Iets verderop zit een Spaans gezin aan een grote tafel onder een parasol uitgebreid te eten. Dat gaat met heel veel geluid. Het lijkt de bedoeling te zijn dat ze nog in Madrid te horen moeten zijn. Een Nederlands echtpaar naast ons probeert te lezen en kijkt wanhopig naar hun luidruchtige buren. Ja, dat hoort bij het strandleven hier.
De wind is van richting veranderd. Vanaf vanmiddag zien we de vliegtuigen opstijgen in richting zee. En niet meer dalen vanaf de zee.
Ik voel de zon branden op mijn onbedekte huid. Na een paar uurtjes doe ik toch maar een doek om en een T-shirt aan. Mary knipt mijn haar. Ja, mijn haar wordt perfect bijgehouden sinds zij dat doet!
Ik bestudeer de pdf-handleiding van mijn camera om via WiFi foto’s van de camera naar de iPad en iPhone te sturen en dan in de iCloud op te slaan. Dat is gewenst wanneer wij straks gaan backpakken in Azië een zo weinig mogelijk elektronica mee willen nemen. Het moeilijkste deel van de oefening is eigenlijk het intypen van de wachtwoorden op de camera. Die heeft alleen een virtueel toetsenbord. Uiteindelijk krijg ik alles werkend. Moet ik nu de lightning converter nog wel kopen?
Aan het eind van de middag koelt het snel af. De tafel en de stoelen gaan naar binnen en wij ook. We zien nog wel veel mensen met dikke trainingspakken buiten zitten maar zitten zelf liever binnen met minder kleding aan.
We maken een simpel koud buffet. Aardappels, Russische salade en kalkoenfilet. Een perfecte maaltijd na een warme stranddag.