Maandag 27 februari 2023 - Bellús: Koude dag. Brr.

27 februari 2023 - Bellús, Spanje

Rond negen uur doen we de rollo’s open terwijl we nog onder ons warme dekbed liggen. Wel minder warm dan gisteren want Mary heeft het dunne zomerdeel er gisteren afgehaald. Nu hebben we alleen het dikkere winterdeel nog over en niet beide zoals tot gisteren. Ons dekbed is van Texels schapenwol en erg warm. En we produceren zelf ook heel veel warmte. Zelfs wanneer het ‘s-nachts hier maar vier graden buiten is hadden we het zo warm dat we niet tegen elkaar aan konden liggen. En dat gaat met één deken beter.
We gaan uit bed en drinken onze eerste kop koffie voor deze dag. Het is maandagmorgen en veel campers vertrekken. Ik doe de rol de isolatie van de voorruit op. Er waait een koude wind. De thermometer buiten geeft 4 graden aan. En aan de voorspellingen te zien blijft het vandaag koud. De weerapp geven zelfs waarschuwingen voor extreem lage temperaturen! Een prima dag om dingen in de camper te doen.
Ik maak het reisverslag en Mary fietst  even naar het gemeentehuis in het dorp. Onze vier vooruitbetaalde nachten zijn alweer voorbij! We hebben besloten hier nog 4 nachten te blijven. We hebben hier water en loosmogelijkheden en er is nog voldoende te zien. Waarom zouden we dan niet blijven voor maar twee Euro per nacht?
Een kwartiertje later is Mary terug en bakt een omelet voor ons. Lekker!
Tot een uur of vier zitten we wat te lezen en muziek te luisteren. Dan gaan we op de fiets naar Benigànim. Het dorp waar we zaterdagmiddag naartoe gewandeld zijn. Hier zijn meerdere supermarkten. Wij bezoeken de Consum. Weer verbazen we ons over de prijzen hier. Veel goedkoper dan in Nederland.
Nadat we onze boodschappen in de fietstassen hebben gedaan fietsen we nog een stukje door en rond het centrum. De wind is inmiddels gaan liggen maar het is nog steeds koud. In de stad is niets te beleven. Iedereen zit binnen en de luiken zijn gesloten.
We fietsen terug naar de camper en gaan snel naar binnen. We bakken aardappels, worstjes en groente. Op de weerapp zien we dat het vanaf morgen weer beter weer wordt.
Het is een prima avond om uit tijd naar bed te gaan! Opnieuw onder een enkel dekbed.