Maandag 3 april 2023 - Van de Bernia naar Senija.

3 april 2023 - Senija, Spanje

We gaan uit bed en werken ons vaste programma af. Het plekje op de Bernia bevalt ons nog steeds uitstekend maar toch willen we vandaag weer verder. Ik heb wel zin om weer wat anders te zien, wat te fietsen en wat filmpjes op de reisblog te zetten. Op de Bernia zijn alleen maar hele langzame 3G/4G verbindingen mogelijk. Daarom besluiten we om weer naar Daniëlle en Martin in Senia te gaan.
We rijden tegen één uur van de Bernia af naar Xalon. Daar moeten we voor twee uur zijn als we naar de bodega willen voordat ze daar siësta gaan houden. We zijn hier nu een aantal keren geweest en weten dat ze daar een heerlijke wijn hebben. Mary gaat met een aantal lege flessen naar binnen en komt even later met gevulde flessen weer naar buiten. Missie geslaagd!
Een twintig minuten later verrassen we Daniëlle en Martin met onze komst. Martin staat op het punt om naar zijn werk te fietsen. Wanneer hij weg wil fietsen ontdekt hij een schildpad aan het eind van hun weg. Hij roept ons en wij maken wat foto’s terwijl het beestje weer in het struikgewas verdwijnt.
We zitten wat te lezen en ik monteer wat filmpjes voor de reisblog. We maken er een rustige middag en avond van.