Zondag 5 februari 2023 – Van Senija naar Santa Pola.

5 februari 2023 - Santa Pola, Spanje

We zijn tegen negen uur uit bed en doen de gebruikelijke dingen. Smoothie maken, reisverslag maken en van een paar koppen koffie genieten.
Vandaag willen we weer verder trekken om ook samen andere delen van Spanje te ontdekken.
Ik doe de watertank vol en we zetten alles weer vast in en aan de camper. We nemen afscheid van Daniëlle en Martin. Niet voor lang want we willen op Martins verjaardag terugkomen.
In het dorp scheiden we nog even ons afval en rijden dan via Benissa de snelweg AP-7 op. Het stuk kust bij Benidorm is 1 lange rij met flats een hotels. Geen plek waar wij naar toe willen. We komen in Alicante en maken een rondje om de universiteit. Daar kijken we even op de kaart om te bepalen waar we verder naar toe willen. We rijden verder en Mary zoekt in de CamperApp een camperplek voor de komende nacht.
De camperplek is in Santa Pola. Er zijn daar veel parkeerplaatsen direct aan het strand en overal staan campers. Er is nog plek genoeg en we kiezen een plekje vlak bij het strand en parkeren zodanig dat wij uitzicht over de zee hebben.
We nemen de tijd om te lunchen. Daarna maken we een wandeling langs de zee. Iets het binnenland in een hoge rots waar vanaf paragliders starten. Op een gegeven moment vliegen er meer dan tien boven ons. Verderop in zee zien we een eiland. Volgens de kaart is dat Tabarca. Dat is onbekend voor mij.
Terug in de camper genieten we van het uitzicht over zee. We maken tapas en genieten van een drankje, muziek en van elkaar. Weer sluiten we een mooie dag af.