Vrijdag 27 januari 2023 – Senija: (geen) Marktdag in Senija.

27 januari 2023 - Senija, Spanje

We zijn rond negen uur uit bed. Ik heb behoorlijke spierpijn van de wandeling gisteren. We doen de rollo’s open een laten de zon, die al volop aanwezig is, binnenkomen. We drinken koffie en Mary maakt een heerlijke smoothie voor ons. Al snel moeten we de kachel in de camper uitzetten omdat dit samen met de zon te veel warmte geeft. Ja, ook daarvoor hebben we de reis naar Spanje gemaakt!
Ik ga het gevecht met mijn Garmin GPS aan om de daarin opgeslagen routes eruit te krijgen. Na veel zoeken kom ik erachter. Ergens diep in de menu structuur is een setting veranderd. Waarschijnlijk omdat doordat de batterij in Brugge helemaal leeg gebruikt is er een ‘halve’ reset gebeurt. De setting ‘Bewaar spoor’ stond op Adventure en dit moest ‘GPX bestand’ zijn. Want het programma 'Garmin Basecamp' importeert geen Adventures maar alleen sporen! Na deze overwinning maak ik het reisverslag (met de gelopen route!).
We lopen met Martin naar Senija. Dat is maar een heel klein dorpje. Zo groot als Aadorp maar met veel meer voorzieningen. Zelfs een pinautomaat! Vandaag is het marktdag. Tenminste, vaak is het marktdag op vrijdag in Senija. Wanneer we op het marktpleintje aankomen moeten we constateren dat er deze vrijdag dus geen markt is. We lopen terug naar huis. In ieder geval een goede oefening om mijn pijnlijke spieren weer wat soepeler te maken.
’s-Middags rijden we met de camper naar de Lidl in Benissa. Martin moet vanmiddag, vannacht een morgen werken. We hadden met de fiets willen gaan maar Mary heeft nog geen helm en die is verplicht hier in Spanje. We doen onze boodschappen bij de Lidl en bezoeken daarna de China-Market. Een Action achtige winkel maar dan vele malen groter. Om alle gangpaden door te komen moet je wel een middagje uittrekken. We kopen er wat spulletjes voor de camper en rijden terug naar Senija.
Samen maken we ons avondeten. Gebakken aardappelen met uien, knoflook, paprika en chorizoworst. We eten het met een rauwkostsalade met mosterddressing. ’s-Avonds luisteren we muziek en zitten lang te praten.
Alweer kijken we terug op een heerlijke dag.