Vrijdag 3 februari 2023 – Senia: Lunchen op de Bernia.

3 februari 2023 - Senija, Spanje

Iets na acht uur worden we vanmorgen wakker. We horen geluiden van kippen, geitjes en een haan die het kraaien nog moet leren. We gaan uit bed en doen onze dagelijkse dingen. Martin komt op zijn racefiets terug van zijn werk. Met een emmer maak ik de grijswatertank leeg en verdeel het water over de verschillende borders.
Aan het begin van de middag gaan we met ons vieren de Bernia op om te lunchen. Martin en Daniëlle brengen ons naar ‘Bar Refugio - Vista Bernia’ waar we gaan lunchen vandaag. We zitten buiten in de zon waar een T-shirt voldoende is om warm te blijven. Ze hebben maar 2 keuzes hier om te eten. Paella of vleesschotel. We kiezen alle vier voor dat laatste.
Het voorgerecht is stokbrood met diverse sausjes en bijgerechten. En voor het hoofdgerecht wordt opgediend komt er eerst nog een heerlijke salade op tafel staan. Het bier wordt in kannen geserveerd. Leuk hoor!
De vleesschotel bestaat uit lam, kip, konijn en varkensvlees. Allemaal bereid op de barbecue. Wat smaakt dat lekker! Wanneer we later goedgevuld weer vertrekken is het al enige uren later.
Voor Daniëlle ons weer van de berg naar beneden rijdt gaan we nog even op de camperplek kijken dicht bij het restaurant. Er staat maar 1 camper. Het is een mooie plek waar we zeker nog naar toe willen gaan.
Via Xalon en Lliber gaan we terug naar huis. De lunch was zodanig dat avondeten vandaag niet meer nodig is.
We lezen, luisteren naar muziek, praten nog wat een gaan op tijd naar bed. Alweer kijken we terug op een fantastische dag.