Zaterdag 4 februari 2023 – Senija: Op de fiets naar Xaló.

4 februari 2023 - Senija, Spanje

Ook vanmorgen mogen we alweer met zonneschijn opstaan! Na een kort reisverslag en een paar koppen koffie zet ik de fietsen buiten. Ik monteer mijn nieuwe kompasbel. Of is het een belkompas? Het gaat mij om het kompas. Ha, voor 1,60 Euro bij de China-market.
We gaan vandaag op de fiets naar de markt in Jalon. Mary heeft daar vorige week een boek gezien wat ze eigenlijk wel had willen kopen.
Het is maar 7 Km en op het eerste stuk gaat alleen maar bergafwaarts. We denken dat we hard gaan maar een groep wielrenners die ons inhaalt laat zien dat het nog veel harder kan!
We parkeren onze fietsen achter de toerist info en maken een rondje over de markt. Helaas vinden we het boek wat Mary zocht niet, maar leren wel dat het een bekend boek is wat volop verkrijgbaar is. “The girl with the dragon tatoo”. Zelfs Bol.com heeft het beschikbaar. We worden naar een vintage winkel gestuurd waar Engelse boeken verkocht worden. Er is wel een boek van dezelfde schrijver maar niet diegene die wij zoeken. We komen een echtpaar tegen met een kinderwagen met 2 hondjes er in. De hondjes hebben jurkjes aan! Ik vraag Mary en iedereen die mij kent om mij op te laten sluiten wanneer ik ooit met een kinderwagen met hondjes ga lopen!
We lopen een rondje over het deel van de markt waar je wat kan eten en drinken. We proberen een tafeltje bij de band die daar speelt te bemachtigen maar dat is onmogelijk. Het lijkt erop dat iedereen die er gaat zitten de hele dag blijft.
Wij halen onze fietsen op en doen boodschappen bij de supermarkt. Bij de wijnhandel ernaast laten we een grote plastic fles vullen met wijn. Een populaire plek want er komen veel mensen met tassen vol lege flessen om te laten vullen.
We fietsen terug richting Senija. In Lliber stoppen we bij het terras waar we 2 dagen geleden tijdens onze wandeling ook gezeten hebben. Nu nog keuze genoeg waar te zitten maar even later zit alles vol. We zitten heerlijk in de zon. We drinken een paar biertjes en bestellen wat tapas. Zo brengen we er een paar uurtjes door voor we terug naar Senija fietsen. De weg gaat behoorlijk omhoog maar met de ondersteuning van onze fietsen en de kracht uit het laatste biertje komen we probleemloos boven. Vanuit Senija is het nog iets klimmen en zijn we weer bij de camper.
Het is nog steeds heerlijk warm en we blijven buiten in de zon zitten totdat deze achter de berg verdwijnt.
We blijven genieten van onze tijd in Spanje!