Vrijdag 3 maart 2023 - Van Bellús naar Benissuera.

3 maart 2023 - Benisuera, Spanje

Vanmorgen zijn we al voor negen uur uit bed. Want vandaag willen we naar een volgende camperplek gaan. We zijn nu acht nachten op deze plek geweest en het verveelt ons nog steeds niet. Maar we willen even wat boodschappen doen en gas tanken. En dan naar een andere plek toe.
We beginnen de dag met een boodschappenlijstje maken en een kop koffie drinken. Dan pakken we onze spulletjes in en maken de camper klaar om te gaan rijden. En voor we vertrekken brengen we nog even ons afval weg.
We rijden door het dorpje Bellús. De straatjes zijn smal en het kost wat manoeuvreren om de bochten te nemen. Maar eenmaal op de CV-620 hebben we de ruimte. We rijden naar Xàtiva, de stad waar we een week geleden op de fiets naar toe geweest zijn. We realiseren ons nu wat een pittige fietsroute dit is. In de auto ziet het er langer en pittiger uit dan op de fiets. Als we het eerst met de auto hadden gedaan dan weet ik niet of ik het daarna met de fiets gedaan zou hebben. Wel leerzaam.
In Xàtiva rijden we naar het industrieterrein en komen vanzelf bij de Aldi terecht. Daar kopen we groots in want dan hoeven we dat de komende dagen niet te doen. Vanaf de parking van de Aldi kunnen we zo naar het naastgelegen tankstation toe om LPG te tanken. Het lukt mij niet om de slang te koppelen maar gelukkig helpt de pompbediende mij. Het is mij nog steeds niet duidelijk wat ik verkeerd doe met het koppelen. Het lijkt zo simpel als hij het doet.
We rijden ook nog even naar Rossmann voor wegwerpwashanjes. In de dierenzaak er naast kopen we een pak zaagsel voor ons droogtoilet.
Dan rijden we de CV-620 terug naar het zuiden. We passeren Bellús en rijden naar Alfarrasi. We realiseren ons dat we iets te zuidelijk zitten en rijden dan een klein weggetje in naar Benissuera. Daar is de camperplek die we de vorige dag tijdens onze fietstocht hebben gezien. We willen kijken of daar nog plek is. Wanneer we bij de camperplek komen staat er één camper. Dus nog plek genoeg. Eerst parkeer ik in de linker hoek maar ontdek dan dan er aan de andere kant uitzicht op het meer is. Dus verplaatsen we de camper nog iets voor we onze definitieve standplaats inrichten.
Mary zet de koelkast op gas en richt de camper van binnen in. Ik zet de tafel en de stoelen buiten. We drinken nog een kop koffie. Mary maakt een smoothie. Met papaja, ananas en banaan. Lekker! Ik ga in het zonnetje zitten en maak het reisverslag.
‘S-middags koken we water in de Kellie-ketel. Die had ik lang niet gebruikt en dit is een mooie plek om daar even mee te oefenen.
In de loop van de middag komt er nog een derde camper staan. Het scheelt dus wel heel veel of een camperplek wel of niet in ‘Campercontact’ staat.
We eten een wrap en lopen nog even naar het centrum van Benissuera. Tussen de camperplek en het dorpje ligt een hele grote picknickplek. Met ingerichte barbecues, picknicktafels, een afwasplek en een kinderspeelplaats. Genoeg om het hele dorp met 187 inwoners te herbergen. En keurig onderhouden. In Nederland zou dat al snel gesloopt zijn. In het dorp is een kerkje, een apotheek,  een gemeentehuis en zelfs een geldautomaat. Indrukwekkend! Volgens Google Maps ook een restaurant maar die zien we niet.
We wandelen terug naar de camper en luisteren naar muziek en lezen wat. En we gaan weer op tijd naar bed. Ja, ja, want het was een drukke dag ;-)