Zaterdag 4 maart 2023 - Benissuera: Beautie dag.

4 maart 2023 - Benisuera, Spanje

Wanneer we vanmorgen uit bed gaan schijnt de zon al naar binnen toe. Vanuit de camper kijken we uit over het stuwmeer van Bellús. Tegen de bergen en over het water hangt nog nevel. Wat een mooie manier om de dag te begroeten! Ik ga naar buiten en maak er een paar foto’s van. Als ik mij omdraai zie ik de kerstman voor de auto zitten.
We drinken koffie en Mary maakt een schaaltje fruit en een smoothie voor ons. Wat een luxe om een ontbijt van verse papaya en ananas te mogen eten. Ik maak het reisverslag. Daarna zet ik de tafel en stoelen buiten.
Al snel loopt de temperatuur op en kan de dikke trui uit. Op de picknicplek doe ik onze zonnedouche vol water en leg deze in de zon. Ik zoek de doos met de kappersspullen op en Mary gaat mijn haren knippen. Dat was sinds ons vertrek nog niet gebeurt en is wel welkom. Ze neemt er de tijd voor om met de tondeuses en scharen weer een zomers kapsel te geven. Daarna worden mijn haren gewassen met het door zon opgewarmde water.
De rest van de middag zitten we te lezen en internetten in de zon. De temperatuur is zodanig dat alleen een korte broek voldoende is.
Ruim op tijd beginnen we met barbecuen. Na vier uur koelt het snel af en we doen op tijd onze dikkere kleren weer aan. We bakken gamba’s, aardappelen en groente. En net voor de zon verdwenen is ruimen we alles weer op en gaan naar binnen.
Binnen gaan we verder met onze bezigheden van deze middag. Lezen, internetten en naar muziek luisteren. Ik bestuurdeer de downloads van de ‘Via Verade’s’ die ik heb gedownload. Fietsroutes over voormalige spoorlijnen. En we maken daaruit de keuze voor onze volgende bestemming.
Zo komt ook aan deze dag weer een einde en zoeken we ons bed weer op.