Woensdag 1 februari 2023 – Senija: Naar Calpe.

1 februari 2023 - Senija, Spanje

We worden wakker rond half negen. De zon schijnt al door open het dakluik naar binnen. Boven de dekens is het koud. Daaronder is het lekker warm. Voor we uit bed gaan kruipen we nog even lekker tegen elkaar aan.
We doen ons vaste ochtendritueel. Terwijl Mary een smoothie voor ons maakt hang ik het wasgoed op. Dat konden we vannacht wassen in de wasmachine van Martin en Daniëlle.
Nadat we van de verse smoothie genoten hebben maken we de camper reisklaar. Alles ingepakt en vast. We rijden naar Benissa om boodschappen te doen en LPG te tanken. Volgens de MyLPG.eu app kunnen we naast de Lidl ook LPG tanken. Dat blijkt inderdaad het geval te zijn, zodat we na ons bezoek aan beide zaken weer voldoende voedsel en gas hebben voor de komende dagen.
We maken een ommetje langs de kust (Zie het tabblad ‘Video’s’) en komen in Calp. Op onze route zien we meer makelaars dan restaurants! En er zijn heel veel restaurants! We parkeren de camper in de omgeving van de boulevard en lopen daar een paar Km overheen. Wat fanatiekelingen liggen al in de zon of proberen te zwemmen in. Een grote groep Nederlandse pensionado's speelt Jeu de boules. Ik vind Calp niet echt aantrekkelijk. Er staan alleen maar hoge betonnen hotels en appartementengebouwen. Daaronder en daartussen zijn boetiekjes, restaurants en makelaars. In deze wintermaanden zijn de meeste daarvan gesloten. Ook staan er vele leeg. Een trieste aanblik.
Nadat we wat foto’s hebben gemaakt hebben we genoeg van deze betonomgeving en rijden we terug naar Benissa. Een foutje in de navigatiesoftware stuurt ons weer terug richting Calpe zodat we een deel van de route nog een keer rijden. De tweede keer stoot de ezel zich niet opnieuw aan dezelfde steen en komen we terug in Senija.
De meeste was is inmiddels droog en vouw ik op terwijl Mary de boodschappen opruimt. Ik monteer een film van onze wandeling op dinsdag en zet deze op YouTube en de reisblog. Zie het tabblad ‘Video’s’.
Ons avondeten voor vanavond is een Caesarsalade van de Lidl. Helaas zonder 30% korting maar hij smaakt er niet minder om.
Voor we het weten is het alweer bedtijd en kruipen we onder ons dekbed. We hebben het fijn in Spanje.