Woensdag 15 februari 2023 – Senija: Wandeling (naar de kroeg).

15 februari 2023 - Senija, Spanje

Negen uur uit bed en ons vaste programma afwerken. Daniëlle is al vroeg gaan werken en Martin heeft een vrije dag. We vertrekken gelijktijdig. Martin gaat fietsen een Mary en ik gaan wandelen. We beklimmen de heuvel achter het huis van Daniëlle en Martin. Het lijkt niet hoog maar we worden beloond met een geweldig uitzicht. In de verte zien we de Bernia en de rots van Calpe. Onder ons ligt Senija.
We zoeken een zitplek op wat rotsen en gebruiken wat snacks uit de rugzak en genieten van het uitzicht.
We vervolgen onze route, dalen de berg af en komen in Senija. Zowaar is het restaurant open! We maken van deze unieke gelegenheid gebruik en gaan naar binnen en bestellen een biertje. Voor ons wel wat vroeg op de dag, maar ja, we willen ons leren aanpassen aan de Spaanse cultuur.
Woensdagmiddag lijkt een populaire tijd te zijn om deze plek te bezoeken. Langzaam maar zeker stroomt het hele restaurant vol. Een grote familie, werklieden, mensen uit het dorp en wat toeristen. Twee mannen runnen het geheel zonder stress. Ook wij bestellen een lunch al weten we niet wat we bestellen. Wel een voordeel dat we alles lusten. We krijgen een soort gehaktrolletjes in kool en twee soorten quiches. Het smaakt uitstekend.
We nemen de tijd om van het eten, het bier en de sfeer te genieten. Een paar uur later lopen we terug naar huis en worden ingehaald door Martin. Hij heeft bijna 120 gefietst met heel veel hoogteverschil. Het zweet loopt uit zijn helm.
We staan nog een poosje te praten en gaan dan weer onze eigen weg. Even later komt ook Daniëlle terug van haar werk.
Weer een dag waar wee volop van genoten hebben.