Woensdag 5 april 2023 - Senija: Wandelen.

5 april 2023 - Senija, Spanje

's-Morgens doen we onze vaste dingen. We staan een poos met Martin te praten. Daniëlle is nog op haar werk. Martin gaat vanmiddag werken.
Mary en ik gaan een eind wandelen. Een deel van de route hebben we nog niet eerder gelopen. We gaan op zoek naar een bron. Twee jaar geleden heb ik die ook proberen te vinden maar dat is toen niet gelukt. Nu heb ik wat aanwijzigingen van Martin en doen we een nieuwe poging. We denken dat we hem nu gevonden hebben maar weten het niet zeker omdat er momenteel geen water uitkomt. In ieder geval is het een prachtige plek om een poos te vertoeven. Geweldig uitzicht en heerlijk rustig. We lijken vandaag de enige wandelaars te zijn.
Aan de andere kant van de heuvel lopen we via een heuveltop weer naar beneden. Bij een plek waar men de terrassen weer gerepareerd lijkt houden we een pauze. Van hier uit kijken we over het dal naar Xalon.
We proberen vanaf daar de doorsteek te maken naar Senija. Maar een eindje verder buigt het pad af en gaat in een verkeerde richting naar beneden toe. We besluiten een eindje terug te lopen en de bekende weg naar Senija te nemen. Een twintig minuten later zijn we weer terug bij de camper.
We zitten wat in de zon, doen onze Spaanse lessen en lezen wat.
Aan het begin van de avond lopen we naar het dorp om wat te eten. We gaan Taverna Llorenç binnen. De dame achter de bar kijkt nog bozer dan bij ons eerste bezoek een paar weken geleden. We bestellen tapas maar misschien door onze slechte kennis van het Spaans valt dat erg tegen. De dame zit TV te kijken en te bellen. We rekenen af en gaan snel weg. Helaas zijn de andere restaurants in het dorp gesloten.
Dus gaan we maar weer terug naar de camper. Ik zet mijn ervaringen over de taverne bij de recensies op Google Maps. Ik hoop dat ze er iets van leren.