Zaterdag 18 maart 2023 - Urbanova: Relaxte dag.

18 maart 2023 - Urbanova, Spanje

Wanneer we uit bed komen zien we een bewolkte lucht boven zee. Een zee met hoge golven. Mooi om te zien. Een eindje verderop zitten een paar dik ingepakte mannen te vissen. Af en toe loopt een wandelaar met een hond voorbij. Een rustgevende aanblik.
We doen onze vaste dingen. Buiten is het 21 graden. Wat later begint het zachtjes te regenen. Gelukkig is dat na een uurtje weer voorbij en blijft de deur de hele dag wat open staan.
Ik klap het bed open om bij de onderhoudsklep van de watertank te kunnen komen. Het is al weer een maand geleden dat we ons Tank-O3 systeem ontkalkt hebben. En dat blijkt wel weer nodig te zijn. Ik hang het ozon generatortje in een glas schoonmaak azijn. Langzaam begint de kalk op te lossen.
Alhoewel het buiten totaal niet koud is maken we er vandaag een binnendag van. Wel loop ik nog een paar keer naar Margot en Engel toe. Maar ze zijn of weg of zitten samen met een ander stel te praten.
Ik kijk veel YouTube filmpjes om mijn nieuwe camera met bijbehorende software beter te leren kennen. En oefen wat met de mogelijkheden hiervan. Zie bij ‘Video’s’. Ondertussen controleren we af en toe de voortgang van ons ontkalkingsproces. Pas aan het begin van de avond is het element weer kalkvrij en kan de tank weer dicht en het bed weer opgemaakt worden.
We wokken gamba’s en eten ze met gebakken uien en rauwe paprika’s.
De avond brengen we weer lezend, pratend en luisterend door. En we gaan niet zo heel vroeg naar bed.