Zondag 19 maart 2023 - Urbanova: We waaien van het strand!

19 maart 2023 - Sierra de Bernia, Spanje

We slapen lekker uit en genieten van koffie, een fruitontbijt en een vers gemaakte smoothie. Het lijkt een zonovergoten zondag te worden. Veel Spaanse mensen trekken met tafel, stoeltjes, parasols en picknickmanden naar het strand. Ik zet de campingstoelen buiten en geniet van de koffie met een blik op het gezellige strand. Mary wil natuurlijk nog even poetsen en boenen voordat ze zichzelf rust gunt.
Ik loop even naar Engel om mijn en Martins dank uit te spreken voor zijn leerzame reisverhalen. Van de tips van ervaren mede camperaars kan en wil ik veel leren.
Wanneer ik terug kom heeft Mary zichzelf ook toestemming gegeven om even op een stoel in de zon te mogen zitten. Samen genieten we van het strandleven en de grote golven. De golven worden echter steeds grote en ook de wind neemt toe. Na een uurtje waait de wind zo hard dat het niet meer fijn is om buiten te zitten en gaan we naar binnen toe. Ook het strand loopt langzaam leeg. Sneu voor de mensen die hun vrije dag hier graag doorgebracht hadden.
We besteden de tijd nuttig en maken een huzarensalade met spam. En natuurlijk doen we nog een paar lesjes Spaans.
Wanneer het duidelijk wordt dat het buitenleven voor vandaag er op zit ruimen we onze tafel en stoelen op.
Aan het eind van de avond is de huzarensalade voldoende afgekoeld. We voegen er nog wat ingrediënten aan toe en eten het met een blikje krabsalade. Een heerlijke maaltijd!
Het is ons niet duidelijk hoe groot onze drinkwatervoorraad exact is. De capaciteits indicatie is onduidelijk omdat de tank ontkalkt moet worden. Ook willen we onze kleren en het beddengoed wassen. Daarom besluiten we om morgen weer verder te gaan. In de camper apps zien we een camping waar we kunnen wassen en douchen. Ook zijn er voldoende plekken op onze route waar we kunnen wassen. Morgen zien we wel verder.