Zondag 5 maart 2023 - Benissuera: Filmen, lunchen en wandelen.

5 maart 2023 - Benisuera, Spanje

Het is mistig rond de camperplek wanneer we tegen negen uur wakker worden. En koud. Voor we uit bed gaan doe ik toch nog maar even de kachel aan. Laten we zeggen om te voorkomen dat het drinkwater weg vloeit.
We drinken koffie en we lopen even het dorpje in om wat opnames te maken voor een filmpje. De mist is inmiddels opgetrokken en de zon laat zich geregeld zien. Ik wil graag een foto van het welkomsbordje aan het begin van het dorp dus lopen we daar even naar toe. Wanneer we terug in het dorp komen gaat net de kerk uit. Een aantal ouderen loopt een bar binnen. Wij volgen hun voorbeeld. We bestellen een kop Americano. Daarna proberen we een broodje te bestellen. De bediendster is heel geduldig en helpt ons met Google translatie. Zo lukt het ons een broodje omelet te bestellen.
In het café zitten alleen maar ouderen. Waarschijnlijk wordt hier na de kerkdienst het nieuws uitgewisseld.
We lopen terug naar de camper en ik maak het reisverslag. Dan is het tijd voor een wandeling. We lopen naar het volgende dorpje. Helaas vinden we er geen terras om even iets te drinken. En we lopen via een andere route weer terug. In Benissuera wordt druk gebruik gemaakt van de picknickplek en de barbecues. En ook in het café naast de kerk is het druk. Zo te horen zitten alle mensen uit het dorp die niet aan het picknicken zijn in de kroeg.
We lopen terug naar de camper. En genieten van de zondagmiddag en avond. Een rustige zondag in Benissuera.